بهرام نصراللهی زاده روز سه شنبه در جلسه برنامه ریزی برگزاری جشنواره بین المللی تاتر خیابانی مریوان، با اشاره به اینکه این جشنواره می تواند به یک برند برجسته فرهنگی و هنری برای مریوان تبدیل شود، گفت: این جشنواره علاوه بر اعتلای هنر استان، زمینه ساز خلق ثروت است و باید از آن بخوبی بهره برد.
به گفته وی، کمک 2 میلیارد و 500 میلیون ریال دولت برای اجرای هرچه موفق تر جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، مطرح شدن مریوان در سطح ملی، جذب توریست و برندسازی شاخصه های فرهنگی کردستان از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در برنامه بودجه سال جاری کردستان منظور شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان ادامه داد: مفاهیم و برندهای فرهنگی کردستان نقش تعیین کننده ای در معرفی استان به ایران و جهان دارند و مسئولان با توجه به وظیفه ذاتی دولت برای حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری خود را موظف به حمایت از فعالان و فعالیت های حوزه فرهنگ و هنر می دانند.
نصرالهی زاده با اشاره به اینکه مریوان با اصالت فرهنگی خود و به عنوان پایتخت تئاتر خیابانی ایران می تواند صاحب موزه تئاتر شود گفت: صداوسیما، خبرگزاری ها و دیگر رسانه های سراسری و محلی باید یاور دبیرخانه دوازدهمین دوره جشنواره تئاتر مریوان باشند.
وی با انتقاد از اینکه شاخصه ها و نمادهای این رویداد ارزشمند هنری بازتاب بصری ضعیفی در استان داشته است افزود: المان های هنری با مضمون جشنواره بین المللی تاتر خیابانی مریوان باید در سطح استان گسترده شود و به یکی از برندهای ارزشمند هنری کردستان تدبیل شود.
فاتح بادپروا کارگردان تئاتر و دبیر دوازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان هم اشاره به این نکته که هرساله هنرمندان تئاتر از کشورهای جهان در این جشنواره حضور می یابند گفت: حمایت های دولت تدبیر و امید و نگاه ویژه این دولت به فعالیت های فرهنگی و هنری بدون شک باعث توسعه کیفیت جشنواره می شود.
برگزاری 11 دوره جشنواره تئاتر خیابانی در شهر مریوان و نهادینه شدن این جشنواره در میان مردم و مسئولان و معرفی این شهرستان به عنوان پایتخت (شانو) تئاتر خیابانی کشور، این جشنواره را به یک رویداد فرهنگی مهم در کردستان تبدیل کرده است.
در دوره یازدهم این جشنواره که به مدت پنج روز از چهارم تا هشتم مهر سال گذشته برگزار شد 300 اثر نمایشی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود و هیات داوران از بین آنها 29 آثار برتر را برای اجرا انتخاب کردند.
در این جشنواره 270 هنرمند در قالب 28 گروه تئاتر از استان های مختلف کشور و سه گروه هنری خارجی نیز از کشورهای ایتالیا، ارمنستان و اقلیم کردستان عراق حضور داشتند.
شهرستان مریوان در 130 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.
3034/1904
**خبرنگار: حسن حسین زاده/انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.