به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری کردستان امیر قادری جلسه بررسی مشکلات و موانع احداث مجتمع های صنفی در استان و ساماندهی صنوف شهری 'صنوف آلاینده' افزود: در جانمایی زمین برای این مشاغل باید از اراضی دولتی استفاده کرد و از تعیین اراضی کشاورزی به این منظور باید جلوگیری کرد.
به گفته وی تخریب اراضی کشاورزی غیرقانونی است و این اراضی خط قرمز دولت محسوب می شود و یاید از تخریب و نابودی اراضی کشاورزی جلوگیری کرد.
وی با اشاره به اینکه دولت آمادگی دارد تا پیشنهادهای بخش خصوصی را هم بررسی کند، افزود: طی یک بازه زمانی برنامه ریزی شده باید کمیته فوق نسبت به مشخص کردن زمین برای مشاغل شهری در شهرهای استان اقدام کند و پس از آن این موارد در کارگروه زیربنایی استان جهت تصمیم گیری نهایی مطرح خواهد شد.
وی اظهارک رد: کمیته تعیین پهنه برای استقرار مشاغل شهری در شهرهای استان تشکیل می شود و کمیته باید به این مهم توجه ویژه داشته باشد.
به گفته وی کمیته ای با مسئولیت دفتر فنی استانداری با حضور ادارات راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، محیط زیست، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، آب منطقه ای، منابع طبیعی، اتاق اصناف و شهرداری های شهرهای استان تشکیل می شود تا در شهرهای استان برای جانمایی و استقرار مشاغل شهری پهنه تعیین کنند.
7352/ 3020
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.