به گزارش خبرنگار ایرنا سید عبدی افتخاری روز دوشنبه در مجمع انتخابات هیات اسکی کردستان در سنندج با بیان اینکه داشتن برنامه هدفمند برای استعدادیابی رده سنی پایین نیاز است افزود: باید آموزش و استعدایابی را از سنین 9 تا 12سالگی انجام دهیم؛ چرا که در 12 سالگی باید استعدادها شکوفا شده باشد.
وی به به پتانسیل بالای کردستان در ورزش اسکی اشاره و اظهار کرد: از طریق در مسیر صحیح قرار دادن نونهالان و نوجوانان، می توان در مدتی کوتاه، سکوهای قابل توجهی را به خود اختصاص داد.
وی لازمه پیشرفت اسکی در کشور و به ویژه کردستان را توسعه زیرساخت ها و تعمیم آن به شهرستان ها دانست و گفت: کردستان زمانی می تواند در اسکی رشد کند که میزبان مسابقات کشوری باشد.
افتخاری اضافه کرد: ارتباط بیشتر هیات ها با مدیریت کلان ورزش استان می تواند زمینه رشد سریع اسکی را در کردستان فراهم کند.
رئیس فدراسیون اسکی یکی دیگر از بسترهای لازم برای رشد ورزش اسکی در کردستان را حضور ورزشکاران در مسابقات ملی ذکر کرد و افزود: برگزاری دوره های آموزشی مربیگری و کلاس های بازآموزی و داوری، می تواند زمینه توسعه اسکی در کشور و استان کردستان باشد.
افتخاری به انعقاد تفاهم نامه با آموزش و پرورش در سطح کلان اشاره کرد و گفت: در سطح استان ها نیز این برنامه باید اجرا شود؛ زیرا در پیشرفت اسکی بسیار موثر خواهد بود.
وی به اقدامات سال گذشته فدراسیون پرداخت و افزود: برگزاری بیش از 37 روز مسابقه در سطح کشور، شرکت در سه رویداد ورزشی قهرمانی جهان و اعزام به مسابقات آسیایی از جمله برنامه های سال گذشته فدراسیون اسکی بود.
به گفته وی، فدراسیون اسکی سال گذشته، فصلی بهم ریخته داشته است که امسال با برنامه ریزی صحیح، فصلی منظم خواهند داشت.
وی به برگزاری المپیک زمستانی در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: تجهیز پیست های اسکی به دستگاه های برف ساز از جمله برنامه های فدراسیون در سال جاری است.
رئیس فدراسیون اسکی کشور بر جذب حامیان مالی در کردستان تاکید کرد و گفت: افراد توانمندی از لحاظ مادی و معنوی در این استان هستند که باید از آنها برای پیشرفت اسکی در استان بهره برد.
افتخاری با بیان اینکه نگاه فدراسیون به برگزاری دوره های مربی گری و داوری، خاص استان ها است افزود: برگزاری مسابقات صحرانوردی در کردستان می تواند تاثیر قابل توجهی در توسعه اسکی استان داشته باشد.
در این مجمع، 2 تن از کاندیداهای احراز پست ریاست هیات اسکی کردستان، برنامه های خود را اعلام کردند سپس از بین 17 نفر از اعضا هیات، رای گیری و اسماعیل پورجعفری با کسب 9 رای، رئیس جدید هیات اسکی کردستان شد.
هم اکنون، بیش از 100 اسکی باز سازمان یافته در کردستان مشغول به فعالیت هستند.
7355/1904
**خبرنگار: وریا کرمی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.