حسین نصرالله زنجانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه های فرهنگی، ادبی و سینمایی مناسبی به منظور گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر (روز ملی مقاومت و پیروزی) مد نظر است.
وی با بیان اینکه برای راه اندازی سینما آزادی بیجار افزون بر هفت میلیارد ریال هزینه شده است اظهار کرد: کار فرهنگی در بیجار نیاز به همدلی و ایجاد زیر ساخت ها و بستر سازی دارد و لازم است در بخش های هنری، فرهنگی، ادبی و انقلاب تلاش بیشتری صورت گیرد.
وی از رونمایی کتاب 'محبت پنهان' نوشته محمد تقی کریمی یکی از آزادگان دوران دفاع مقدس در این روز خبرداد و خاطرنشان کرد: این کتاب حکایت هجرت جوانمردانه 13 دانش آموز بیجاری به استان یزد است که به منظور حضور در خط مقدم نبرد به رشته تحریر در آمده است و تا کنون این حرکت بی نظیر مغفول مانده است.
به گفته نصرالله زنجانی شهرستان بیجار در زمینه فرهنگ و تاریخ دارای صبغه ای بسیار طولانی است و در صورتیکه افراد فرهنگی، صاحب نظر در زمینه های ادبیات کهن و غنی دیارگروس، حوزه های هنری، تاریخ، ادبیات مذهبی و دینی، انقلاب و روشنگری مورد حمایت قرار گیرند، شاهد شکوفایی استعدادها و نبوغ بی نظیری خواهیم بود.
او تاریخ هشت هزار ساله این دیارکهن را یک گنجینه بسیار ارزشمند و دارای جایگاه جهانی دانست و خاطرنشان کرد: چنانچه آثار تاریخی و باستانی این دیار مورد بی توجهی، بی مهری و کم لطفی مدیران و متولیان میراث فرهنگی و تاریخی قرار نمی گرفت و محفوظ می ماند امروز شاهد شکوفایی اقتصادی این دیار در حوزه گردشگری و توریسم بودیم.
رئیس حوزه هنری بیجار به ظرفیت های بالای کار در عرصه های مختلف فرهنگی، هنری، ادبیات و تحکیم بیشتر مبانی اسلام و انقلاب در بیجار اشاره کرد و گفت: در این ایام علاوه بر اکران فیلم در سینما آزادی بیجار، شاهد برگزاری شب شعر و بیان خاطره هم خواهیم بود.
تنها سینمای شهرستان بیجار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تعطیل شد و درمدت نزدیک به چهار دهه گذشته تلاش های زیادی برای راه اندازی سینما در بیجار صورت گرفت که سرانجام به همت حوزه هنری به سرانجام رسید.
شهرستان بیجار با حدود جمعیتی 90هزار نفری در شرق استان کردستان، از نظر ظرفیت های هنری و سینمایی دارای استعداد خوبی است که برخی ازجوانان هنرمند این دیار اکنون شهرت جهانی و کشوری دارند.
7350/6108
**خبرنگار: سید باقر سبحانی /**انتشار دهنده: امید بهمنی
**برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان به کانال زیر بپیوندید:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
عکس زنجانی درتلگرام است
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.