منصور مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نشست هم اندیشی روحانیون منطقه اورامان با نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: در این جلسه مهمترین مشکلات و دغدغه های روحانیون منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه روحانیون یکی از اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه بوده و درآمد آنها از طریق کمک های مردمی تامین می شود، وضعیت معیشتی این قشر جامعه مطرح و بر لزوم بهبود معیشت آنها تاکید شد.
نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: روحانیون در تامین امنیت منطقه، غنی کردن فرهنگ و همچنین آموزش و پرورش افراد جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان نقش بی بدیل و تاثیرگذاری دارند.
وی به منطقه هورامان اشاره کرد و افزود: منطقه هورامان از قدیم الایام تاکنون مهد علم، عرفان و تصوف بوده و همواره روحانیون و ماموستایان برجسته ای را پرورش و تحویل جامعه داده است، به طوریکه هم اکنون روحانیون و ماموستایان منطقه هورامان در تمام شهرهای استان کردستان و حتی خارج از استان به فعالیت های دینی و ارشاد و راهنمایی مردم می پردازند.
وی گفت: مسئله معیشت روحانیون در سطح ملی و از طریق تذکر و نطق ها در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شده اما متاسفانه تاکنون در این زمینه اقدام خاصی صورت نگرفته که امیدواریم در آینده ای نزدیک مسئله معیشت این قشر زحمتکش و دلسوز جامعه برطرف شود.
مرادی به تقدیر و تشکر از نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی در جلسات مجمع نمایندگان با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و در سایر جلسات دیگر بارها و بارها از روحانیون اهل سنت دفاع کرده و مشکلات و دغدغه های آنها را مطرح و پیگیری کرده است.
وی در پایان افزود: بهبود وضعیت معیشت روحانیون و ماموستایان یکی از دغدغه ها و اولویت های کاری نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی است که در این راستا تلاش خواهد شد این مشکل روحانیون منطقه برطرف شود.
به گزارش ایرنا، شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و اورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
7354/1904
**خبرنگار: فرزاد آداک/**انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.