سردار حمزه فلاح عصر روز یکشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر کردستان افزود: طرح کرامت 2 در کردستان و 6 استان دیگر کشور و در مجموع در 70 محله حاشیه شهری در این استانها اجرا می شود.
به گفته وی طرح تکریم 2 علاوه بر کردستان در استان های آذربایجان غربی و شرقی، البرز، خوزستان، کرمانشاه و ایلام
نیز اجرا می شود.
وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح در هر محله 2میلیارد و 200 میلیون ریال برای کاهش آسیب های اجتماعی هزینه می شود.
سردار فلاح گفت: از این 10 محله شناسایی شده 9 محله در سنندج و یک محله نیز در یکی از شهرستان های دیگر استان قرار دارد.
وی اظهار کرد: در قالب این طرح در این محلات ضمن شناسایی آسیب های اجتماعی زمینه برای آگاه سازی و مقابله به پدیده های اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق اقدامات کاربردی صورت می گیرد.
به گفته جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در قالب طرح تکریم 2 زمینه برای توانمندسازی خانواده های بی سرپرست و معتادان بهبودیافته با اجرای طرح های اشتغالزایی فراهم می شود.
سردار فلاح گفت: طرح تکریم یک نیز در 2 استان همدان و اصفهان و 320 محله این 2 استان در حال انجام است.
وی از دستگاه های اجرایی استان خواست برای اجرای بهتر این طرح و عملیاتی شدن تمام برنامه ها، با این نهاد همکاری لازم را داشته باشند.
در این نشست رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی کردستان نیز گفت: هم اکنون بانک اطلاعاتی بسیار خوبی در زمینه تعداد معتادان و توزیع کنندگان مواد مخدر در نیروی انتظامی کردستان تهیه شده است.
سرهنگ عباس نظری افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر کردستان در 45 روز گذشته توانستند علاوه بر چندین عملیات موفق در داخل استان، 6 عملیات موفق کشف مواد مخدر را در استان های دیگر انجام دهند.
وی اضافه کرد: امسال میزان کشفیات مواد مخدر در کردستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 144 درصد افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: در هیمن مدت بیش از 400 نفر از توزیع کنندگان مواد مخدر در استان دستگیر شده و بیش از 58 مکان توزیع مواد مخدر در سنندج شناسایی شده است.
در ادامه این جلسه دستگاه های مختلف فعال در زمینه آسیب های اجتماعی در استان گزارشی از عملکرد دستگاه خود در سال 95 بیان کرده و برنامه های سال جاری را تشریح کردند.
3020/ 1904
**خبرنگار: عبدالله رحمانی/**انتشاردهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.