به گزارش ایرنا عبدالمحمد زاهدی روز یکشنبه در جلسه هماهنگی مراسم روز سوم خرداد و گرامیداشت سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر در سنندج، با اشاره به اینکه سالروز سوم خرداد سال 61 در تاریخ جنگ ایران و عراق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است افزود: سالروز فتح خرمشهر روز تاریخی و به یاد ماندنی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران و روز مقاومت، ایثار و ازخود گذشتگی رزمندگان انقلاب است.
وی با اشاره به اینکه نیروهای متجاوز عراق با استفاده از تجهیزات و امکانات جنگی توانستند خرمشهر را در محاصره خود قرار دهند گفت: رژیم بعثی عراق از رسیدن به اهداف خود ناکام ماند و مجبور به عقب نشینی شد.
وی ایمان مردم و رهبری امام در هدایت و تقویت روحیه رزمندگان را عامل تعیین کننده پیروزی فتح خرمشهر عنوان کرد و افزود: رزمندگان انقلاب تنها با پشتوانه معنوی، اتحاد و یکدلی و مقاومت و ایستادگی مردم توانستند در برابر تهاجم دشمنان پیروز شوند.
زاهدی از سالروز فتح خرمشهر به عنوان یک حماسه ملی نام برد و گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، انتقال ارزش های دوران دفاع مقدس و انتقال ایثارگری های رزمندگان به مردم بویژه نسل کنونی ضروری است.
وی بر برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر در شهرستان های استان، روستاها و حاشیه شهرها تاکید کرد.
وی ادامه داد: همه ادارات در راستای برگزاری مراسم سوم خرداد هماهنگی های لازم را داشته باشند.
19 ماه خرمشهر در اشغال رژیم بعثی عراق قرار داشت، در این مدت 19 هزار اسیر، 6 هزار نفر از نیروی سپاه و بسیج تقدیم انقلاب شدند و 24 هزار نفر مجروح شدند.
7352/6108
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/** انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.