به گزارش خبرنگار ایرنا، طالب محمدی روز یکشنبه در آیین گرمیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و تجلیل از معلمان و پیشکسوتان آموزش و پرورش ناحیه 2 سنندج افزود: هیچ نهادی به اندازه آموزش و پرورش و نهاد تعلیم و تربیت ریشه دار نبوده و از بنیان متقن، علمی و تجربی برخوردار نیست و مهمترین دلیل آن نیز پروردگار عالم است که اولین آیات وحی را با علم و آموختن آغاز می کند.
وی با بیان اینکه معلمان کارگزاران اصلی و حقیقی آموزش و پرورش هستند گفت: امروزه تعلیم و تربیت با معلمی گره خورده است و در نتیجه تجلیل از مقام معلم، تجلیل از شخص حقیقی معلم نیست بلکه تجلیل از مقام علم و دانایی است.
به گفته وی یکی از اصلی ترین برون دادهای اصلی تعلیم و تربیت همان نیروی انسانی است و کارگزار اصلی آموزش و پرورش کسی جز معلم نیست.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان اظهار کرد: معلمان اصلی ترین و مهمترین یاوران تعلیم و تربیت به شمار می روند زیرا معلمی هم فلسفه، هم هنر و هم علم است.
وی با بیان اینکه ما امروز 2 نگاه به معلم داریم نگاه پیرامونی و محیطی و نگاه درونی و درون سازمانی، ادامه داد: باید تک تک ما معلمان تلاش کنیم، قدر اعتماد جامعه به قشر فرهنگی را بدانیم و آن را پاس بداریم.
12 تا 18 اردیبهشت با عنوان هفته بزرگداشت مقام و منزلت معلم نامگذاری شده است.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی/ انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.