رضا طاهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد فرش و گلیم تولید شده با متراژ بیش از پنج هزار متر مربع و به مبلغ 27 میلیارد ریال بفروش رسید.
وی اظهار کرد: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان نقش اساسی در بافت و تولید فرش و صنایع دستی به عنوان یکی از ظرفیت های استان دارند.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان ادامه داد: با توجه به ظرفیت استان در زمینه صنعت فرش‌بافی این نهاد شرایط بهره‌برداری از این ظرفیت را در جهت ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار ایجاد کرده است.
وی بابیان اینکه این نهاد آمادگی دارد با پرداخت تسهیلات و تأمین مواد اولیه و تجهیزات موردنیاز، زمینه اجرای طرح قالی بافی را فراهم کند، افزود: آموزش و ارتقاء شغلی و هم‌چنین نظارت بر انجام این طرح اشتغال باهدف کیفی سازی فرش‌های تولیدی از دیگر خدماتی است که این نهاد به مجریان طرح فرش‌بافی ارائه می‌دهد.
طاهری با اشاره به اینکه مددجویان این نهاد در تولید محصولات و صنایع‌دستی استان نقش فعالی دارند، گفت: تلاش این نهاد ایجاد اشتغال پایدار و کمک به افزایش تولید در جامعه با استفاده از ظرفیت و توانایی‌های مددجویان تحت حمایت است.
هم‌اکنون یک هزار طرح فرش‌بافی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان در سطح استان فعال است.
هم اکنون 45 هزار خانوار کردستانی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوده و از حمایت ها و خدمات این نهاد بهره مند می شوند.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.