معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: مرحله استانی پانزدهمین دوره مسابقات ملی آزمایشگاه با حضور 96 دانش آموز برگزیده دوره متوسطه نظری در سنندج برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مهدی نامدار افزود: مرحله استانی مسابقات ملی آزمایشگاه علوم با حضور 22 نفر از دست اندرکاران، داوران، ناظرین و 95 نفر از دانش آموزان مدارس متوسطه نظری سطح استان در قالب 32 تیم سه نفره در رشته های فیزیک، شیمی، زیست شناسی و آزمایشگاه علوم در مجتمع آزمایشگاهی و کارگاهی مراکز استعدادهای درخشان سنندج برگزار شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در خصوص برگزاری مسابقات ملی آزمایشگاه گفت: این مسابقات در مرحله آموزشگاهی، شهرستانی، قطبی، استانی و کشوری در دو بخش تئوری و عملی برگزار شد که دانش آموزان پس از طی مراحل آموزشگاهی و شهرستانی، در مرحله قطبی، در 4 گروه درسی سه نفره از 8 قطب استان با هم به رقابت پرداختند.

نامدار با بیان اینکه از 4 گروه درسی 24 نفر برای شرکت در مرحله کشوری انتخاب می شوند، گفت: بعد از برگزاری آزمون پایانی تیر ماه 96 ، تعداد 12 نفر در قالب 4 گروه درسی سه نفره به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را نهادینه سازی مهارت های عملی و آزمایشگاهی در دروس علوم پایه دانست و گفت: تیم دانش آموزی گروه آزمایشگاه فیزیک استان کردستان سال گذشته در چهاردهمین دوره مسابقات آزمایشگاه دوره دوم متوسطه، عنوان سوم کشوری را از آن خود کرده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.