به گزارش ایرنا، رضا میرزایی روز چهارشنبه در اولین کارگروه استانی پیشگیری و مبارزه با قاچاق محصولات سلامت محور سال جاری در سنندج امنیت و سلامت را 2 مقوله از نیازهای مهم و ارزشمند انسان برشمرد و افزود: امروز قاچاق کالاهای آرایشی- بهداشتی، محصولات دخانی و مشروبات الکلی معضل اصلی جامعه محسوب می شود در همین راستا تامین سلامت آحاد جامعه یکی از دغدغه های کمیسیون مبارزه با قاچاق کالاست.
وی امنیت مواد غذایی و کالاهای آرایشی- بهداشتی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: بسیاری از کالاهای آرایشی - بهداشتی قاچاق تقلبی و غیر استاندارد هستند و به طور مستقیم با سلامت مردم ارتباط دارد.
وی اظهارکرد: در سال 94 مصرف کالاهای بهداشتی آرایشی از سوی دختران جوان بالا بوده است، اما این میزان در سال 95 کاهش داشته است.
وی با اشاره به اینکه نوجوانان و جوانان مهم ترین سرمایه اجتماعی جامعه محسوب می شوند و کالاهای آرایشی - بهداشتی، محصولات دخانی و مشروبات الکلی سلامت این قشر را تهدید می کند گفت: آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگسازی در زمینه آثار زیانبار کالای قاچاق به این قشر از جامعه که آینده سازان جامعه هستند ضروری است.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالای استان کردستان اقدامات پیشگیرانه را بهترین راهکار مبارزه با قاچاق کالا عنوان کرد و گفت: در همین راستا برنامه های پیشگیرانه مقدم بر برنامه های مقابله ای است.
میرزایی افزود:70 درصد برنامه های کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا پیشگیرانه و نرم افزاری و 30 درصد برنامه های این کمیسیون مقابله ای است.
وی اظهار رد:کمیسیون مبارزه با قاچاق در سال گذشته در زمینه برنامه های اجرایی جزء استان های برتر کشور بوده است.
به گفته وی، مصوبات کارگروه سلامت استان در زمینه پیشگیری از محصولات سلامت محور استان جزء مصوبات پایلوت قرار گرفته است.
وی افزود: سال 95 حدود 25 میلیارد دلار کشفیات قاچاق افزایش و طی سه سال گذشته 13 میلیارد دلار کاهش داشته است.
وی اظهار کرد: سال گذشته 53 باند قاچاق در استان کردستان منهدم و حدود یک میلیارد و 500 میلیون نخ سیگار قاچاق کشف و ضبط شده است.
میرزایی با اشاره به بازرسی های انجام شده در زمینه کالاها و تجهیزات و لوازم بهداشتی پزشکی گفت: سال گذشته بازرسان در بازرسی های تجهیزات بهداشتی تعدادی از وسایل دست دوم را شناسایی کردند.
وی بر نظارت و بازرسی بازرسان بهداشتی بر توزیع و عرضه کالاهای بهداشتی تاکیدکرد و گفت:در بازرسی از مراکز عرضه و توزیع کالاهای آرایشی- بهداشتی باید از افراد متخصص استفاده کرد.
وی با اشاره به سیاست ها و برنامه ها اقدامات اثربخش کارگروه سلامت محور گفت: سال 95 ستاد در راستای پیشگیری و مبارزه با قاچاق بر اساس تدوین و برنامه حرکت کرده است.
7352/ 3020
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.