به گزارش ایرنا سرگرد عبدالرضا کرمی در آیین دیدار با معلمان و مربیان سه مدرسه روستاهای مرزی مریوان افزود: روز معلم مناسبت ارزشمندی برای یادآوری مسئولیت خطیر فرهنگیان در امر تعلیم و تربیت است و این مهم، بیانگر اهمیت ویژه مقام معلم به عنوان زیر ساخت فرهنگی، تربیتی و علمی جامعه اسات.
به گفته وی، رسالت خطیر معلمان و دغدغه همیشگی آنان فراهم کردن بستر صعود انسان ها و ترویج کرامت و ارزش انسانی است و چراکه هیچ جامعه ای بدون داشتن نسلی دانا نمی تواند به اهداف خود برسد.
وی با بیان اینکه امروز معلم پرچم پرافتخار دانایی، توانایی، پیشرفت، رشد و خودکفایی جامعه را در ایران اسلامی به اهتزاز درآورده است افزود:تربیت و تعلیم فرزندان امروز که پدران و مادران فردای کشور هستند با مدیریت آموزش و پرورش و معلمان رشد پیدا می کنند.
معاون اجتماعی مرزبانی کردستان به نقش آموزش در کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: نقش معلم در تغییر و اصلاح رفتارهای ناسازگارانه و تامین بلوغ عاطفی و سلامت روانی دانش‌آموزان برای امنیت جامعه نقش بسزائی دارد.
سرگرد کرمی ادامه داد: معلمان ناجیان انسان از جهل و نادانی بوده و امروزه کارگزاران اصلی تعلیم و تربیت معلمان هستند و مدرسه بعد از خانواده مهد پرورش استعداد ها،مرکز تمرین آداب اجتماعی،کانون بروز خلاقیت ها و کارگاه ساختن شخصیت نسل هاست.
وی افزود: پس از پیروزی انقلاب ‌اسلامی و شهادت استاد مرتضی مطهری در روز 12 اردیبهشت سال 1358 توسط گروه فرقان، این روز به عنوان روز معلم نامگذاری شده و همواره مورد تقدیر و تمجید قرار گرفته است.
وی افزود: شهید مطهری در روشنگری اقشارمردم به ویژه قشر فرهنگی جامعه قدم‌های اساسی برداشته و آثار عمیق این معلم ارزشمند در احیای فکر دینی اصیل و بی پیرایه و منطبق با نیاز روز جامعه در حال گذار ما بسیار مؤثر بوده است.
مسئول اداره اجتماعی هنگ مرزی مریوان نیز در این دیدار گفت: نقش کلیدی معلمان به عنوان مجریان آموزش عمومی و الگوهای اولیه دانش آموزان بسیار مهم جلوه می‌کند.
ستواندوم جلال رسولی افزود: معلمان فرهیخته ما در جهت ترویج فرهنگ ناب اسلامی و همچنین فرهنگ تولید، مصرف، اخلاق‌مداری می‌توانند نقش آفرینی بزرگی را داشته باشند.
معاون اجتماعی مرزبانی کردستان به مناسبت هفته معلم با حضور در سه روستای مرزی کولان، مرزی دره وران و قلقله مریوان با معلمان و مربیان این سه مدرسه دیدار و به گفت و گو نشست.
12 تا 18 ادیبهشت بنام هفته معلم نامگذاری شده است.
شهرستان مریوان یکی در 125 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و از قمست از غرب خود به شهر پنجوین شهرستان سلیمانیه کشور عراق با 100 کیلومتر مرز مشترک متصل است.
3034/ 3020
** خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.