به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی روز چهارشنبه در اولین جلسه شورای زکات استان کردستان در سنندج افزود: اگر زکات به درستی پرداخت و بین نیازمندان تقسیم شود، شاهد وجود محرومان در جامعه نخواهیم بود.
وی با بیان اینکه خانواده های محروم زیادی در جامعه نیاز به زکات دارند ادامه داد: باید ثروتمندان را توجیه کنیم که در صورت پرداخت زکات، اموالشان پر برکت خواهد شد.
او تشکیل جلسات در سطح شهرستان ها را ضروری دانست و اضافه کرد: مسئولان، اقشار مختلف مردم را توجیه کنند که پرداخت زکات مانع رونق کسب و درآمدشان نخواهد شد.
آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه در کنار پرداخت زکات، اشتغال فقرا نیز اهمیت بسیاری دارد ادامه داد: پرداخت وام برای اشتغال فقرا، بسیار پسندیده است اما به شرطی که اشتغال واقعی ایجاد شود.
به گفته وی، اموالمان را با پرداخت زکات بیمه کنیم چرا که دادن زکات مانع بروز خشم و غضب پروردگار خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: اگر می خواهیم دینمان کامل باشد باید زکات پرداخت کنیم؛ زیرا ندادن زکات به معنای مخالفت با امر خداوند است.
آیت الله حسینی شاهرودی پرداخت زکات را در روحیه انسان موثر دانست و گفت: دادن زکات، انسان را از نظر روحی و روانی، پاک و دلبستگی به دنیا را رفع می کند.
وی با بیان اینکه زکات بخل نفس را از بین می برد ادامه داد: پیروزی بر نفس، موجب رستگاری در دنیا و آخرت می شود.
آیت الله حسینی شاهرودی گغت: خداوند، زکات را از لحاظ اهمیت در ردیف نماز قرار داده است که نشان از اهمیت آن در رفع فقر و تضاد طبقاتی دارد.
وی از دستگاه های اجرایی به ویژه صدا و سیما و رسانه ها خواست که در جهت توسعه فرهنگ زکات در جامعه گام بردارند.
7355/1904
**خبرنگار: وریا کرمی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.