به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام سید ابوالفضل طباطبایی روز چهارشنبه در همایش نخبگان، مربیان آموزشی و دبیران ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در سنندج افزود: جامعه ای که امنیت نداشته باشد امر به معروف و نهی از منکر در آن صورت نمی گیرد.
وی اظهار کرد: بستر امنیتی جامعه امروز ما وحدت ملت و امت است و قطعا وجود وحدت و همبستگی در تمامی عرصه های مختلف می تواند امنیت آفرین باشد.
به گفته وی مرزها، مرزنشینان و استان های مرزی ما تولید کننده امنیت به شمار می روند.
نماینده ولی فقیه در امور سوریه در ادامه گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر طایفه سرآمد و برگزیده جامعه و دعوت کنندگان به معروفات و بازدارندگان از منکرات هستند.
وی با بیان اینکه قرآن کریم امر به معروف و نهی از منکر را مورد توجه قرار داده و پیامبر(ص) این 2 فریضه را به عنوان یک عنصر نظارت عمومی بر جامعه بیان فرموده اند افزود: امر به معروف و نهی از منکر از جمله مسائل مورد توجه در همه جوامع اسلامی و انسانی مبتنی بر عقل و اندیشه است.
حجت الاسلام طباطبایی دعوت به خوبی و پرهیز از بدی را حکم عقل سلیم انسانی عنوان کرد و گفت: شریعت اسلامی برای امر به معروف و نهی از منکر به عنوان 2 عنصر هم تراز اما پایه ای ارزش قائل شده است.
وی با بیان اینکه امنیت مذاهب دینی در قالب امر به معروف و نهی از منکر تامین می شود، ادامه داد: با امر به معروف و نهی از منکر دین اقامه شده، فرائض و واجبات زنده و محرمات ترک و کسب و تجارت مردم حلال خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در امور سوریه افزود: امر به معروف و نهی از منکر یک مساله آموزشی بوده و نیاز به تعلیم و تعلم دارد و این مهم یک وظیفه و تکلیف عمومی و همگانی است.
وی اظهار کرد: امروز عمده ترین معروفی که می توان روی آن سرمایه گذاری کرد دعوت به مسلمان ایرانی بودن است و بدون شک برای یک مسلمان ایرانی، عزت ایرانی مهمتر از عزت قومی است.
حجت الاسلام طباطبایی افزود: تکفیری هایی که امروز در کشورهایی همانند عراق و سوریه قرار دارند و نام اسلام را یدک می کشند، از اسلام و انسانیت هیچ بهره ای نبرده اند و در جلسات خصوصی خود گفته اند برای ما یک ناامنی در ایران از هزار ناامنی در کشورهای دیگر همچون سوریه و عراق مهمتر است.
وی بیان کرد: امروز دشمنان تلاش می کنند حضور جمهوری اسلامی ایران در سوریه و کشورهای دیگر را به عنوان یک جنگ مذهبی جلوه دهند اما تاکنون به جایی نرسیده و هیچگاه هم نخواهند رسید.
نماینده ولی فقیه در امور سوریه اظهار کرد: امروز بدعت گذاری در ترویج اختلافات مذهبی مهمترین منکر است که دشمنان از آن استفاده می کنند.
وی در ادامه سخنان خود به برکت ماه شعبان اشاره کرد و گفت: ماه شعبان پاره ای از زمان است که در سرنوشت انسان دخالت دارد و یک روز این ماه می تواند انسان را بهشتی کرده و یک شب آن تحولی در انسان بیافریند که نتیجه و ثمره آن رسیدن به بهشت الهی باشد.
حجت الاسلام طباطبایی همچنین افزود: شعبان ماه استغفار است، استغفاری که خداوند از زبان پیامبرش مغفرت را ضمانت می کند و استغفاری که قبل از شروع به آن اجابت این دعا تضمین شده است.
وی اظهار کرد: شعبان ماه دعا، قرآن، صدقه، الفت و مهربانی است و این ماه منصوب به شخصیتی است که نقطه محوری جذب همه عواطف اسلامی و انسانی است و باید تلاش کنیم از فضیلت های این ماه پرخیر و برکت بهره بگیریم.
در ادامه این همایش و باحکم نماینده ولی فقیه در کردستان،امین مرادی رییس حوزه هنری، به عنوان معاون فرهنگ، تحقیقات و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان منصوب شد.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
**برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان به کانال زیر بپیوندید:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.