نماینده ولی فقیه در کشور سوریه گفت: وحدت مهمترین بستر ایجاد امنیت است و مقصود از وحدت یکی شدن مذاهب و اقوام نیست بلکه منظور وحدت جبهه ای است یعنی همه با هر نوع دیدگاهی در کنار هم قرار گیریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری پیش از ظهر امروز در همایش یک روزه اعضای مجمع نخبگان، مربیان آموزشی و دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر که در استانداری برگزار شد ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه افزود: این ماه سرشار از برکت و رحمت است لذا می طلبد مردم از فیوضات این ماه نهایت بهره‌ را گیرند.

وی مسئله امر به معروف و نهی از منکر را از جمله مسائل مورد اتفاق در همه جوامع انسانی دانست و گفت: در شریعت اسلام نیز برای امر به معروف و نهی از منکر به‌عنوان دو عنصر هم طراز و پایه ای ارزش قائل شده است.

نماینده ولی فقیه در کشور سوریه اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر حکم یک نقطه اصلی در آسیاب گردان جهان خلقت را دارد و به سبب این مهم دین اقامه و فرائض و واجبات زنده و احیا می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی اشکذری با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک مسئله آموزشی است عنوان کرد: جهت تاثیر گذاری این مهم در جامعه باید تعلیم و تعلم در دستور کار قرار گیرد و همگان آن را وظیفه عمومی خود تلقی کنند.

وی امر به معروف و نهی از منکر را دارای مراتب و شئوناتی دانست و ابراز داشت: همه امور در یک مرتبه و جایگاه قرار ندارند و در این راستا مهم ترین و عمده ترین معروف در عصر جامعه امروزی مسئله امنیت حاکم بر جامعه است و چنانچه امنیت نباشد امر به معروف صورت نمی گیرد حتی توصیه به نماز نیز در جامعه ایی انجام می شود که امنیت حاکم باشد.

وی مهم ترین بستر امنیتی در جامعه امروزی را وحدت ملت و امت دانست و بیان داشت: وحدت مهم ترین بستر ایجاد امنیت است و مقصود از وحدت یکی شدن مذاهب و اقوام نیست بلکه منظور وحدت جبهه ای است یعنی همه با هر نوع دیدگاهی در کنار هم قرار بگیریم.

نماینده ولی فقیه در کشور سوریه خاطرنشان کرد: با وجود مرزی بودن کردستان مقوله وحدت و امنیت کاملا در این استان به چشم می آید و این نشان می دهد که آمران امر به معروف و نهی از منکر همراه و همدل با مردم به شیوه های برخورد اشراف دارند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.