پژوهشگر دینی انتخاب روحانی در سال 92 به عنوان رئیس جمهور را نقطه عطفی برای بهبود شرایط در کشور دانست و عنوان کرد: برجام، کاهش تورم، رشد صادرات بر واردات تنها نمونه‌هایی از فعالیت های دولت تدبیر و امید در 4 سال گذشته بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی آهنگران عصر روز سه شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه کردستان در نشستی با عنوان انتخابات در جمهوری اسلامی با بیان اینکه انتخابات یکی از مهم ترین فراز های حقوق شهروندی برای یکایک شهروندان است، افزود: هنگامی که می‌خواهیم از حق شهروندان برای تسلط به سرنوشت صحبت کنیم خرد جمعی ما را به این نقطه خواهد رساند که انتخابات و ایجاد یک نظام مردم سالار بهترین و نزدیک‌ترین راه تحقق حاکمیت مردم بر سرنوشت خودشان است.

وی کرامت انسانی در قانون اساسی کشور را مهم تلقی کرد و گفت: در قانون اساسی که برگرفته از اندیشه اسلامی است، کرامت انسانی جایگاه والا و ویژه‌ای دارد به طوری که در اصل دوم قانون اساسی پایه‌های نظام جمهوری اسلامی بر 6 پایه استوار است و پنج پایه آن به اصول دین می پردازد و جمهوری اسلامی نیز یک اصل تحت عنوان کرامت انسانی به آن اضافه کرده و این اهمیت نقش و جایگاه کرامت انسانی را نشان می دهد.

آهنگران اظهار داشت: انتخابات در جمهوری اسلامی یکی از مهم ترین فراز های اعمال حقوق شهروندی در عرصه‌های سیاسی است و اصل و اساس آن بر اساس کرامت انسانی است.

 وی ادامه داد: هر کس بخواهد در انتخابات حق حاکمیت مردم را خارج از ضوابط قانونی محدود کند در تضاد با حقوق شهروندی و در نتیجه در تضاد با کرامت انسانی عمل کرده است.

این پژوهشگر به دیدگاه های برخی از افراد در مورد انتخابات اشاره کرد و ابراز داشت: عده ای معتقدند انتخابات بازی از پیش طراحی شده است و فرد مورد نظر از پیش تعیین شده و برخی هم دادن یا ندادن رای را چندان اثرگذار تلقی نمی کنند.

آهنگران با تاکید بر اینکه تصمیم گیرنده نهایی در انتخابات مردم هستند، گفت: ممکن است حاکمیت در باطن دیدگاه و اندیشه فرد دیگری را بپسندد اما در نهایت این مردم هستند که تصمیم و دست به انتخاب می زنند. برای نمونه می‌توان به انتخابات سال 76 و انتخاب خاتمی به عنوان رئیس جمهور اشاره کرد و به گفته رهبری مردم با حضور پر شور خود حماسه ای نظیر حماسه دوم خرداد را رقم زدند.

وی انتخاب روحانی در سال 92 به عنوان رئیس‌جمهور را نقطه عطفی برای بهبود شرایط در کشور دانست و عنوان کرد: برجام، کاهش تورم، رشد صادرات بر واردات تنها نمونه هایی از فعالیت های دولت تدبیر و امید بود که در این چهار سال صورت گرفت و مردم با انتخاب صحیح خود سایه جنگ را از سر کشور برداشتند چرا که فردی را بر گزیدند که نحوه تعامل با دنیا را می دانست.

آهنگران خاطر نشان کرد: امروز برگزار کنندگان انتخابات به این درجه از تجربه و بلوغ رسیده‌اند که انتخابات سالم برگزار کنند چرا که دموکراسی یک فرایند تدریجی و توام با آزمون و خطاست.

وی اضافه کرد: با تجربیاتی که از انتخابات متعدد داشتیم، نباید فردی را برگزینیم که ما را از اهداف مان دور کند بنابراین اگر مردم با اراده و شور و شعور به پای صندوق های رای بیایند سیاست های کشور را تعیین می کنند.

این پژوهشگر و دانش آموخته رشته فقه و حقوق عملکرد دولت روحانی را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: با وجود اقدامات شایان در این دولت کاستی ها و موانع کماکان وجود دارد با این اوصاف برای ادامه این روند رای به اعتدال قطعا زمینه بهبود و پیشرفت را فراهم می کند.

وی تاکید کرد: برای انتخاب اصلح جدا از شناخت فرد مورد نظر باید به جریان همراه او توجه شود.

آهنگران با بیان اینکه با وجود چهره‌های نامی و ارزشمند کردستان کارنامه روشنی در شناخت درست و دقیق سیاست‌ها داشته است گفت: علی رغم اینکه  گرایش اکثریت مردم به مذهب تسنن است اما ذره‌ای از اعتقاد و علاقه مردم به نظام نه تنها کم بلکه افزون تر نیز شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.