به گزارش خبرنگار ایرنا وی عصر سه شنبه در سالن آزادی سنندج افزود: باید بر روی فساد حساس بود و اولین مدعی فساد باید خود رئیس دولت باشد.
وی اظهار کرد: می توان با ایجاد سامانه ای جامع از طریق یک نرم افزار که بانک ها، گمرک ، صنعت و تجارت را به مجموعه های نظارتی کشور متصل کند، دریافت ها و پرداخت ها را کنترل کرد و در نتیجه تا حد زیادی فساد را کاهش داد.
وی خواستار شفافیت در حوزه اقتصاد کشور شد و ادامه داد: چه ایرادی وجود دارد که قراردادها و موافقتنامه ها به اطلاع مردم برسد؟
حجت الاسلام رئیسی با انتقاد از اینکه برخی از قراردادها، مزایده ها، مناقصه ها و امور اقتصادی کشور محرمانه خوانده می شود گفت: این پنهان کاری ها فسادآور است.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه انتقاد را یک اصل مهم در برای اصلاح ساختار کشور می دانیم اضافه کرد: در برخورد با فساد در کشور هیچ خط قرمزی شناخته نمی شود.
رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کشور متعلق به همه است و شیعه و سنی ندارد، اظهار کرد: همه اقوام کشور باید همچون همه مدارج دیگر در حوزه مدیریت نیز سهم داشته باشند، طبق قانون اساسی شهروند درجه یک و 2 در کشور نداریم.
حجت الاسلام رئیسی گفت: ما کمبود منابع در کشور نداریم بلکه مشکل وجود ضعف در مدیریت اجرایی و اقتصادی کشور است.
وی با اشاره به اینکه حقوق انسان ها را کسی به آنها نداده است بلکه از سوی خداوند به انسان عطا شده است، اظهار کرد: این حقوق خدادادی در قانون اساسی مورد تاکید قرار گرفته است و باید از آن پاسداری و صیانت شود.
وی با بیان اینکه حق نوشتن و گفت و گو با زبان مادری را خدا به مردم داده است، ادامه داد: حقوق شهروندی رونمایی کردن از آن نیست بلکه اقدام و عمل است.
حجت الاسلام رئیسی گفت: حقوق اولیه هر فردی داشتن شغل است و مردم باید کار، شان و کرامت داشته باشند.
نامزد دوره دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: آیا کولبری موضوع قاچاق کشور است یا افرادی که با کانتینرهای بزرگ فضای اقتصادی کشور را آلوده به قاچاق کرده اند؟
وی ادامه داد: اگر فردی بر اساس نیاز دست به اقدامی زد تا شکم خود را سیر کند موضوع قاچاق است یا کسانی که میلیاردها ریال فرار مالیاتی دارند؟
نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: از یک طرف کارمندان و کارکنان دولت هستند که قبل از پرداخت حقوق مالیات می دهند اما از آن طرف قاچاقچیان و متخلفین اقتصادی وجود دارند که یک ریال هم مالیات پرداخت نمی کنند.
وی با اشاره به اینکه با نیمی از نقدینگی موجود می توان مشکل بیکاری کشور را حل کرد گفت: چرا باید مراکز تولیدی به دلیل نبود نقدینگی از کار باز ایستند؟
رئیسی با انتقاد از اینکه مسکن مهر پس از گذشت چهار سال تحویل نیازمندان نشده است، افزود: اگر مسکن مهر مشکلاتی دارد باید آن را حل کرد.مسکن صنعتی است که به صورت غیرمستقیم و مستقیم شغل ایجاد می کند اما ما مشاهده می کنیم که مسکن مهر هر سال تنها 6 درصد پیشرفت کرده است.

** مردم از جناح بازی ها خسته شده اند
رئیس ستاد حجت الاسلام رئیسی در کردستان نیز در این آیین گفت: مردم از جناح بازی ها خسته شده اند و به همین دلیل بسیاری به حجت الاسلام رئیسی اقبال آورده اند.
جمال شهسواری افزود: مردم در مناظره دیدند که دیگر نامزدها به جدال با یکدیگر پرداختند اما حجت الاسلام رئیسی نجابت خود را نشان داد.
او حجت الاسلام رئیسی را مصداق تام و تمام تقوا و صداقت خواند وادامه داد: مردم در وجود حجت الاسلام رئیسی یک جریان جدید را می بینند.
شهسواری گفت: شعار و برنامه حجت الاسلام رئیسی با وضعیت کنونی کردستان تناسب کامل دارد و راه حل آن است.
مسئول ستاد انتخابات حجت الاسلام رئیسی در کردستان بیان کرد: مردم کردستان تشنه کار و کرامت هستند و انتظار تغییر شرایط کنونی را می کشند.
وی افزود: در هر خانه ای در کردستان تحصیل کرده ای وجود دارد که بیکار است و از مسئولین انتظار ایجاد کار و شغل دارد.
خسرو محمودی یکی از جانبازان کردستانی نیز در این آیین خطاب به حجت الاسلام رئیسی گفت از شما انتظار اجرای کامل قانون اساسی را داریم.
وی با بیان اینکه استان کردستان جدای از جمهوری اسلامی نیست، افزود: آیا آنگونه که با استان های دیگر برخورد می شود با استان کردستان نیز برخورد می شود؟
6108/1904 /1876
خبرنگار: امید بهمنی/** انتشار: غلامرضا مالک زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.