به گزارش ایرنا پرویز کولانی روز سه شنبه در نشست حقوق شهروندی با محوریت هماهنگی برای برگزاری دوره آموزشی ویژه مدیران دستگاه های اجرایی در قروه افزود: مهمترین موضوع حقوق شهروندی حق‌الناس است و در ادبیات دینی نیز خدا از حق الناس نمی گذرد و جایگاه حقوق شهروندی در جامعه بسیار بالا است.
به گفته وی حقوق شهروندی نیازمند کار کارشناسی است و آموزش صحیح در سطح جامعه مستلزم تقویت آن توسط مسئولان است و باید این امر به یک فرهنگ تبدیل شود تا در تک تک آحاد جامعه حساسیت ایجاد شود.
کولانی با بیان اینکه باید مردم را از مفاد موثر این منشور در حوزه حقوق شهروندی هرچه بیشتر آگاه کرد گفت: در وهله اول باید حقوق و قانون شهروندی را تبلیغ کرد و فرهنگ سازی حقوق بشر، حقوق شهروندی و شکل گیری گفتمان حقوق شهروندی میان دستگاه های اجرایی و مردم، گام موثری است تا افکار عمومی گرایش به حقوق شهروندی پیدا کند.
وی افزود: یکی از اهداف مهم رونمایی دولت از منشور حقوق شهروندی، آشنایی مردم با حقوق خود است چرا که در این صورت جامعه در مسیر رشد و تعالی قرار می گیرد و تکریم ارباب رجوع از ارکان رعایت حقوق شهروندی است که در دستگاه های اجرایی باید مورد توجه قرار گیرد.
این مسئول اضافه کرد: در حقوق شهروندی، مردم به عنوان سرمایه های ارزشمند که در حفظ کشور، نظام و اقتدار سیاسی کشور نقش بسزایی دارند مطرح هستند.
فرماندار قروه گفت: در دین مبین اسلام بر رعایت حقوق شهروندی نیز تاکید شده است و این امر مهم در آیات و روایت اسلامی مورد توجه قرار گرفته است و قوانین الهی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دنبال تحقق حقوق شهروندی است.
7345/1904
**خبرنگار:سارا صالحی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.