به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن باباییان روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت روز جانباز در کانون امام خمینی(ره) افزود: جانبازان بی ادعا شهیدان زنده هستند و این عزیزان نور چشم ما هستند.
وی با اشاره به اینکه انتخابات دمیدن به جان انقلاب است اظهار کرد: جانبازان به دلیل نقش موثری که در جامعه دارند می توانند کسانی را که با انقلاب قهر کرده اند به حضور گسترده در انتخابات دعوت کنند.
حجت الاسلام باباییان با بیان اینکه بسیاری می خواهند جامعه را به فساد بکشانند افزود: اگر امروز به نام حضرت ابالفضل عباس (ع) علمدار را به دست می گیرید باید مردم را برای نماز و مراسمات مذهبی به مسجد دعوت و بانوان را به پوشش کامل تشویق کنید.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان نیز در این مراسم گفت: جانبازان شهیدان زنده هستند که در عرصه ایثار و فداکاری تا مرز شهادت رفتند و وجودشان تداوم بخش ایثار و مقاومت است.
محمد سلیمانی با اشاره به تعبیر امام راحل، افزود: جانباز با هدیه دادن اعضای بدنش دست از دنیا شست و نباید عظمت ایثار و فداکاری جانبازان با معیارهای مادی مقایسه کرد.
به گفته وی روز ولادت حضرت ابالفضل(ع) که نمادی از وفاداری، رشادت، از خودگذشتگی و شجاعت است به نام جانباز نامگذاری شده است.
سلیمانی افزود: باید درس وفاداری، پایداری، مقاومت و ایثار را در مکتب سیدالشهداء آموخت و در راه دفاع از دین خدا و مکتب اسلام دفاع کرد.
وی با بیان اینکه جانبازان سرمایه های معنوی و ارزشمند نظام هستند که باید در مقابل فداکاری آن ها سر تعظیم فرو آورد ادامه داد: جمهوری اسلامی ثمره خون شهداء، ایثارگران و جانبازان است که امنیت را در جامعه فراهم کردند.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان گفت: انتخابات افتخاری برای ملت ایران است که خادمان خود را انتخاب کنند.
وی ادامه داد: همان طور که در دوران جنگ تحمیلی رزمندگان در مقابله با دشمن از هیچ چیز دریغ نکردند، امروز با حضور گسترده در انتخابات که بیانگر قدرت نرم است و موجب یاس و نامیدی دشمنان می شود.
در شهرستان قروه 930 جانباز،459 شهید و 63 آزاده وجود دارد.
7354/6108
**خبرنگار: سارا صالحی/ **انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.