بهرام چاره خواه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس بررسی نقشه ها و داده های هواشناسی، از امروز استان در دامنه تاثیر و نفوذ امواج فعال بارشی و ناپایدار قرار می گیرد که پیامد آن، ابری شدن هوا، وزش باد(گاهی تندباد شدید) همراه با رگبار باران و رعدو برق با احتمال تگرگ است.
وی اضافه کرد: شدت بارش ها بیشتر در ساعات بعداز ظهر تا شب بوده و با توجه به حجم بارش ها و روان آب ایجاد شده امکان آب گرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلاب های موقت وجود دارد.
وی اظهار کرد: در روز پنجشنبه نیز رگبار باران با احتمال رعد و برق پیش بینی می شود که از ساعات پایانی از میزان ناپایداری ها کاسته می شود.
چاره خواه گفت: همچنین از امروز تا روز پنجشنبه با توجه به شرایط تشکیل و گسترش گرد و خاک بر روی عراق و سوریه و انتقال آن به استان، کیفیت هوا و دید کاهش می یابد.
وی با اشاره به اخطاریه سازمان هواشناسی در خصوص این بارش ها نیز گفت: هواشناسی در اخطاریه ای نسبت به آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه ها و بارش تگرگ در استان های آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، اردیبل، زنجان همدان و ایلام هشداد داده است.
وی اظهار کرد: در شبانه روز گذشته زرینه با 6.2درجه سانتیگراد بالای صفر و سلین هورامان با 28 درجه سانتیگراد بالای صفر، به ترتیب سردترین و گرم ترین نقاط استان بودند.
به گفته وی، در این مدت دمای هوای سنندج بین 9.6 تا 26 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.
از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 416 میلیمتر بارندگی در استان ثبت شده که این مقدار در مقایسه با 607 میلیمتر سال گذشته 31 درصد کاهش پیدا کرده است.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلیمتر بوده که این مقدار 2 برابر میانگین کشور است.
3020/ 1904
**خبرنگار: عبدالله رحمانی/**انتشاردهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.