حجت الاسلام مصطفی نوروزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد زائر از محل موقوفه حاجیه شهربانو و انورالسلطنه شهرستان بیجار به عتبات عالیات اعزام شده اند.
وی افزود: نخستین کاروان این زائران متشکل از 54 نفر ازائر بار اولی شهرستان بیجار بود که فروردین سال جاری به این سفر معنوی اعزام شدند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان ادامه داد: دومین کاروان این زائران نیز شامل 38 نفر زائر بود که 10 اردیبهشت سال جاری به شهرهای مقدس کربلا، نجف و کاظمین اعزام شده و تا 19 اردیبهشت در آنجا خواهند بود.
وی با بیان اینکه اعزام زائران به عتبات در راستای اجرای امینانه نیت واقفین خیر اندیش است اظهار کرد: با برگزاری چنین برنامه هایی نه تنها به صورت عملی تاثیرات وقف در جامعه را مشاهده می کنیم بلکه زمینه اعتماد سازی و ایجاد وقف های جدید در این نیات مذهبی نیز فراهم می شود.
حجت الاسلام نوروزی با اشاره به فرصت مغتنم زائران برای زیارت در ماه مبارک شعبان گفت: ماه شعبان فرصت بسیار مناسبی جهت خود سازی و آماده سازی معنوی برای حضور در ماه ضیافت الهی است و امید می رود حضور این زائران در سرزمین مقدس کربلا زمینه را برای تحول معنوی آنان فراهم آورد.
هم اکنون در استان کردستان بیش از یک هزار و 800 موقوفه با 19 هزار رقبه وجود دارد.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.