به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌ شاهرودی روز دوشنبه در همایش قرآنی در اورامان تخت ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، افزود: انس با قرآن سبب رشد معنوی و ایمانی انسان می شود.
وی ادامه داد: توجه به قرآن، عزت و شرف به انسان می دهد چون عزتی که کشور ما دارد ناشی از توجه و عمل به دستورات قرآنی است.
وی اضافه کرد: دشمنان در منطقه شعار طرافداری از اهل سنت را سر می دهند اما هدف آنها بهم ریختن امنیت منطقه است؛ زیرا به بهانه بحث شیعه و سنی به مسلمانان لطمه زده و منافع خود را دنبال می کنند.
نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: تروریسم ساخته دست آمریکا و اسرائیل است اما برخی از کشورهای مسلمان منطقه نیز از آنها تبعیت و برای از بین بردن کشورهای عراق و سوریه تمام منابع خود را به کار گرفته اند.
آیت الله شاهرودی ادامه داد: قرآن به ما می آموزد در مقابل کفار بایستیم و اجازه تسلط آنان را بر خود ندهیم.
وی به بیگانه بودن حکومت پهلوی با قرآن و وابسته بودن آن به غرب اشاره کرد و گفت: با استفاده از انقلابی قرآنی، توانستیم با ایمان و قدرت الهی در همه زمینه ها پیشرفت علمی، تسلیحاتی و هوافضا داشته باشیم و از تسلط بیگانگان خارج شویم.
نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: حکومت شاهنشاهی، کشور ما را به نوکر آمریکایی ها و بیگانگان تبدیل کرده بود طوری که در همه زمینه ها به غرب وابسته بودیم.
آیت الله حسینی شاهرودی گفت: همه به این نتیجه رسیده ایم که باید در تمامی زمینه ها روی پای خود ایستاده و به خودکفایی برسیم؛ چرا که در این صورت است که دشمنان نمی توانند ما را تحریم کنند.
وی خودکفایی کشور را در مواد غذایی و دارویی مهم دانست و افزود: باید تمام تلاش خود را برای بی نیازی از واردات غذا و دارو بکار گیریم.
وی با بیان اینکه علم نانو از بالاترین علوم است و در همه مسائل کاربرد دارد ادامه داد: اگر در تمامی بخش ها پیشرفت کردیم مدیون قرآن و عملکردهای قرآنی هستیم؛ زیرا عمل به قرآن امنیت، پیشرفت و آرامش را به همراه دارد.
آیت الله حسینی شاهرودی به بحث انتخابات اشاره کرد و گفت: حضور حداکثری در انتخابات، اهمیت بسیاری دارد و باعث پیشرفت، امنیت و آرامش برای ایران اسلامی است.
به گفته وی، دشمنان، ایران را به عنوان تهدیدی برای منطقه می دانند؛ زیرا ایران قدرتمندانه به کشورهای منطقه کمک می کند تا در مقابل بیگانگان بایستند.
وی با بیان اینکه ایران در بخش نظامی قدرتمند شده است ادامه داد: ایران تهدیدی برای کشورهای دیگر نیست بلکه در مقابل ابرقدرت هایی که کشورهای عراق، سوریه و فلسطین را تهدید می کند ایستاده و به این کشورهای مظلوم کمک می کند.
آیت الله شاهرودی در ادامه به احداث تونل اورامان و سد با هدف پمپاژ و انتقال آب به این منطقه اشاره کرد و گفت: اقدامات لازم انجام شده که با انتقال آب سد، سطح تولید و اشتغالزایی منطقه فراهم شود.
وی افزود: نعمت های فراوانی (از جمله آب) که در منطقه وجود دارد می تواند منبع ایجاد اشتغال برای جوانان باشد.
اورامان در 65 کیلومتری جنوب‌غربی سروآباد قرار دارد.
سروآباد نیز در 90 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
7355/1904
**خبرنگار: وریا کرمی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.