رئیس شورای راهبردی ستاد دکتر روحانی در کردستان اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی و راه‌اندازی رشته زبان و ادبیات کردی را نشانه بارزی بر صداقت عملکرد دولت روحانی دانست.

به گزارش‌ایلنا، اجرای اصل ۱۵ قانون‌اساسی و راه‌اندازی رشته زبان و ادبیات کردی به گفته رئیس شورای راهبردی ستاد دکتر روحانی در کردستان علامتی گویا برای اثبات صداقت روحانی و دولت تدبیر و امید در اجرای بیانیه اقوام و عمل به تعهدات فرهنگی نسبت به اقوام ایرانی است.

حسین‌فیروزی بر این باور است اجرای این‌اصل بدون هیاهو انجام‌گرفت و دولت روی آن«مانور تبلیغی»انجام نداد، زیرا آن را «حق کردها» می دانست.

این فعال سیاسی در ادامه با اشاره به تدوین و انتشار منشور حقوق شهروندی در دولت تدبیر و امید، تاکید کرد: در این سند حقوق تمامی شهروندان ایرانی از جمله اقوام و مذاهب مختلف مورد توجه قرار گرفته و امیدواریم در دولت دوم روحانی با پشتوانه آرای مردمی دیگر مطالبات کردستانی‌ها برآورده شود.

فیروزی همچنین از راه اندازی تمام ستادهای شهرستانی دکتر روحانی در کردستان خبر داد و گفت: ستاد روحانی در کردستان فراجناحی است و نیروهای سیاسی، مدنی و فعالان فرهنگی از همه طیف‌های فکری در آن حضور دارند.

وی تشکیل شورای راهبردی در ستادهای روحانی در کردستان را پتانسیلی مناسب برای حضور نخبگان و چهره‌های شاخص مدنی، اجتماعی، علمی، سیاسی و اقتصادی در این ستادها عنوان کرد و افزود: شورای راهبردی بازوی فکری ستادهای روحانی به شمار می‌رود.

به گفته فیروزی حضور حداکثری در انتخابات می‌تواند به قدرت چانه‌زنی کردها در پیشبرد اهداف دموکراتیک و تامین مطالبات‌شان کمک کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.