به گزارش خبرنگار ایرنا، داریوش قنبری روز دوشنبه در ستاد مرکزی انتخابات حجت الاسلام حسن روحانی در کردستان و در جمع حامیان وی افزود: منظور، جدال بین عقلانیت ابزاری و عقلانیت منفعت گراست؛ زیرا برخی، منافع ملی را اصل می دانند و عده ای نیز، هنوز منافع ملی کشور را خوب درک نکرده اند.
به گفته وی، اگر براساس عقیده بسیاری از کارشناسان، رقابت را بین 2 تفکر اصولگرایی و اصلاح طلبی در نظر بگیریم، باید گفت که بخشی از خردگرایان اصولگرا نیز در چند سال اخیر، به سمت اصلاح طلبان گرایش پیدا کرده اند.
وی به پایگاه اجتماعی جریان های فکری حاکم بر انتخابات اخیر اشاره کرد و گفت: در مجموع، پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان وسیعتر است وگرایش مردم به سمت تغییر و تحول از طریق روش های اصلاح طلبانه است.
قنبری ادامه داد: مردم دنبال روش هایی برای تغییر هستند که هزینه زیادی برای کشور نداشته باشد که بهترین آن، روش های اصلاحی مبتنی بر تغییرات تدریجی است.
نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در مجموع گرایش اکثریت جامعه به سمت اصلاحات و تغییرات تدریجی است؛ همچنان که در انتخابات سال 92 نیز این اتفاق روی داد.
به گفته وی در انتخابات سال 92، برخلاف تصور اصولگرایان، اصلاحات زنده بود و موفقیت دکتر روحانی نشان از بالا بودن پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان در میان مردم بود.
قنبری با اشاره به دو دستگی اصلاح طلبان در سال های گذشته اظهار کرد: این چند دستگی ها، آسیب هایی به اصلاحات وارد کرد اما آنان ضعف های خود را پیدا کرده و در سال های اخیر به وحدت بی نظیری دست یافتند.
عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری در ادامه به اهمیت انتخابات در کشور اشاره کرد و افزود: دموکراتیک ترین مکانیزم برای تحقق اراده عمومی مردم، انتخابات است.
قنبری با بیان اینکه انتخابات فرصتی مناسب برای اعمال حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خود است ادامه داد: اگر از این فرصت برای تعیین سرنوشت خود بهره نبریم، دیگران برای ما تصمیم می گیرند؛ بنابراین در این صورت، نباید انتظار داشته باشیم که اراده ما مورد توجه واقع شود.
به گفته وی نباید انتظار داشت که کاندیدای منتخب، 100 درصد بر تفکرات ما انطباق داشته باشد؛ اما به طور قطع می توان کسی را انتخاب کرد که بیشترین قرابت را با افکار ما داشته باشد.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، به طور همزمان 29 اردیبهشت در سراسر کشور برگزار می شود.
7355/1904/6183
**خبرنگار: وریا کرمی ** انتشار دهنده:محمد رستگار
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.