مشاور استاندار کردستان گفت: قشر کارگر که به عنوان کار و تلاش هر آنچه را در توان دارد در جامعه به خدمت می گیرد به طوری که چرخ جامعه بوسیله کارگران می چرخد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس احمدی امروز در آیین گرامیداشت هفته کارگر با گرامیداشت این روز و تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه با بیان اینکه چرخ جامعه بوسیله کارگران می چرخد افزود: در کنار قشر کارگر که به عنوان کار و تلاش هر آنچه را در توان دارد در جامعه به خدمت می گیرد قشر معلمان نیز با آموزش و اندیشه به جامعه خدمت ارایه می دهند و هر دو قشر براستی دلسوز و همراه جامعه هستند.

وی جایگاه حقیقی کارگران در جامعه را مورد توجه قرار داد و گفت: کرامت انسان ها در هر صنف و قشری باید حفظ شود و در این راستا کارفرمایان تمام اهتمام خود را جهت تکریم و احترام کارگران به کار گیرند.

مشاور استاندار ادامه داد: احترام به قشر کارگر انگیزه کار و تلاش را در کارگر تقویت می کند و فضای جامعه را به سمت خودکفا شدن هدایت می کند.

احمدی نقش کلیدی تشکل ها و رسانه ها را در توسعه کشور مورد ارزیابی قرار داد و اظهار داشت: تشکل‌ها که به منزله نمایندگان قشر ها فعالیت می کنند باید قدرت و توانایی مطالبه گری را در چارچوب قانون از مسئولین داشته باشند و خواسته های خود را تا  احقاق شدن دنبال کنند.

وی اضافه کرد: چنانچه رسانه ها آزاد و مستقل به عنوان ناظر پل ارتباطی دولت و مردم برای رفع موانع ایفای نقش کنند قطعا شاهد تحولات عظیم در جامعه خواهیم شد. 

مشاور استاندار کردستان اقدامات دولت در دولت تدبیر و امید در زمینه احقاق حقوق کارگران را ارزنده دانست و ابراز داشت: با وجود اینکه در گذشته برخی از کارگاه و کارخانه ها تعطیل و از کار افتادند خوشبختانه امروز در کردستان بستر و زیر ساخت توسعه فراهم شده به گونه ایی که با تشکیل کارگروه ها پیشنهاد و راهکار ها مطرح و برای رفع موانع گام های استواری برداشته شده است.

مشاور استاندار کردستان خاطر نشان کرد: با احداث راه آهن در کردستان و اتصال ریل به عراق و دریای مدیترانه تحولات شگرفی در تولید و صادرات در استان ایجاد می شود و عملیاتی شدن این امر نقطه امیدی برای مردم خواهد بود.

در ادامه رئیس شورای هماهنگی اسلامی کار کردستان با بیان اینکه مشکل عمده‌ای که جوامع کارگری در حال حاضر با آن روبرو است قراردادهای موقت است، افزود: این امر امنیت شغلی آنان را تحت تاثیر قرار داده است و موجب بیکاری در خانواده‌ها شده است.

سید شاکر ابراهیمی خواستار افزایش دستمزد کارگری شد و گفت: دستمزد امروزه کفاف خرج زندگی را نمی‌دهد و باید افزایش یابد و دولت باید به کارگران کمک کند و اجازه ندهد کارگاه‌های بزرگ تعطیل شوند زیرا تعطیلی کارگاه‌ها در کشور و استان موجب بیکاری کارگران و مشکلات بعد از آن می‌شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر بیشتر از ۹۵ درصد از قراردادهای کارگران موقت است و این در حالی است که در دهه ۶۰ این امر کاملا برعکس بوده و قرارداد کارگران دائمی بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.