لطف‌الله فلاحی روز یکشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بیش از 80 درصد از املاک داخل محدوده شهری شهرهای دیواندره و زرینه دارای سند مالکیت است.
وی اظهار کرد: با همکاری بنیاد مسکن برای بیشتر املاک روستایی هم سند صادر شده است.
وی افزود: در اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، تهیه نقشه روستاها در اختیار بنیاد مسکن شهرستان بوده و مواردی که توسط بنیاد مسکن معرفی می‌شود طبق قانون برای آنها سند صادر خواهد شد.
رییس ثبت اسناد و املاک شهرستان دیواندره گفت: ادارات راه و شهرسازی یا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان حسب مورد موظف هستند قبل از شروع عملیات نقشه‌ برداری، وضعیت ثبتی ملک را از اداره ثبت اسناد و املاک محل استعلام کنند.
وی درباره تعداد ثبت شرکت‌ها و موسسات حقوقی اظهار کرد: در شهرستان دیواندره 622 شرکت سهامی عام و خاص به همراه 49 موسسه ثبت شده است.
فلاحی ادامه داد: پنج دفتر اسناد رسمی، هشت دفتر ثبت ازدواج و چهار دفتر ثبت طلاق در دیواندره فعال است که تعرفه‌های آنها کشوری تعیین می ‌شود.
وی درباره یک دفتر ثبت طلاق که در دیواندره مجوز گرفته بود و در شهری دیگر فعالیت می‌کرد گفت: حدود سه ماه است که جلو فعالیت این دفتر را گرفته‌ایم و کارهای انتقال آن به شهرستان دیگر در حال انجام است.
رئیس ثبت اسناد و املاک دیواندره افزود: در سال گذشته 3 هزار و 100 سند تک برگ در شهرستان صادر شده که 90 مورد آن مربوط به شهر زرینه است.
فلاحی اظهار کرد: سال گذشته 600 رای صادر شد که 467 مورد آن منجر به صدور سند شده است.
7353
**خبرنگار: منصور محمدی/** انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.