محمد مهدی پناه روز دوشنبه در بیست و هشتمین جشنواره امتنان از کارگران کردستان در سنندج افزود: از این تعداد کارگر ساختمانی بیمه شده در استان، 10 هزار نفر در سنندج و مابقی در سایر شهرستان های استان ساکن هستند.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در استان کردستان، شمار کارگران ساختمانی از کارگران صنعتی بیشتر بوده و شاغلان این بخش همواره با خطراتی مواجه هستند، مسئولان باید به این قشر توجه بیشتری کنند.
وی اظهار کرد: لازم است در هر شهرستانی مکانی خاص برای تجمع کارگران ساختمانی تعیین شود و آنها مجبور نباشند در سر چهار راه ها و میدان ها برای یافتن کار تجمع کنند.
عضو هیات اجرایی خانه کارگر کردستان با اشاره به کارگران شهرداری نیز گفت: این کارگران بیشتر از سایرین در معرض خطرات ناشی از کار قرار دارند و لازم است معاینات پزشکی و آزمایش های آنها به صورت منظم و دوراه ای انجام شود.
وی با انتقاد از قرادادهای موقت کارگری افزود: هم اکنون بیش از 95 درصد قراردادهای کارگری به صورت موقت انجام می شود و تنها پنج درصد آنها به صورت دائمی است.
وی گفت: هم اکنون بیشترین میزان حقوق کارگران 15 میلیون ریال است که در مقایسه با 20 میلیون ریال درامد زیرخط فقر، لازم است حقوق این قشر با روند تورم در جامعه همخوانی داشته باشد.
در ادامه این آیین ضمن اجرای آیین دف نوازی توسط گروه اخوان سنندج، از کارگران نمونه واحدهای صنعتی و تولیدی استان با اهدای لوح قدردانی شد.
پنجم تا 11 اردیبهشت به عنوان هفته کار و کارگر نامگذاری شده است.
غبار روبی مزار شهدای کارگری، دیدار با خانواده های ایثارگران، همایش بزرگ پیاده روی کارگران، برگزاری و برگزاری همایش استانی ایمنی و بهداشت حرفه ای از برنامه های هفته کارگر در استان است.
3020/1904
**خبرنگار: عبدالله رحمانی/**انتشاردهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.