به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس دومین دوسالانه همایش بین المللی خواندن در آیین افتتاحیه این همایش گفت: در مجموع 100 مقاله از داخل کشور و همچنین کشورهای پاکستان، هندوستان، آلمان و عراق به دبیرخانه ارسال شد.
سید مهدی حسینی افزود: مقالات ارائه شده به دبیرخانه همایش، در محورهای 'مبانی نظری و معرفتی خواندن'، 'خواندن و لایه های مدیریتی'، 'خواندن و نهادهای فرهنگی'، 'خواندن و خانواده'، 'نظام آموزش و پرورش و خواندن'، 'آموزش عالی و خواندن'، 'صنعت نشر و خواندن'، 'خواندن و محیط الکترونیکی و مجازی' و 'روانشناسی، فیزیولوژی و خواندن' بوده است.
وی اظهار کرد: بر اساس رای هیات داوران 20 مقاله برای ارائه بصورت سخنرانی، 25 مقاله برای چاپ در مجموعه مقالات و 25 مقاله نیز برای ارائه بصورت پوستر انتخاب شده است.
رئیس دومین دوسالانه همایش بین المللی خواندن با بیان اینکه این همایش طی امروز و فردا در دانشگاه کردستان جریان دارد گفت: در روز اول هفت نفر در موضوعات مختلف انسان شناسی، جامعه شناسی خواندن، روان شناسی، اطلاع رسانی و زبان شناسی سخنرانی خواهند کرد و روز دوم نیز به اردوی مریوان گردی و اورامان گردی اختصاص می یابد.
وی تفاوت عمده این همایش با دوره قبلی را افزایش بحث های فلسفی، جامعه شناسی و دیدگاه های انسان شناسی عنوان کرد و گفت: همچنین در این دوره از همایش از افرادی که کار تجربی کرده اند برای برگزاری یکی از پنل ها دعوت شده است.
به گفته وی همچنین یکی دیگر از تفاوت های عمده این دوره از همایش با دوره قبلی این است که در پایان همایش نشان خواندن به افرادی که شایسته خواندن بوده و از سوی کمیته علمی تشخیص داده شده اند اعطا خواهد شد.
حسینی به اهداف عمده برگزاری این همایش نیز اشاره کرد و افزود: هدف اصلی از این همایش این است که بحث خواندن بصورت علمی و دانشگاهی پیگیری شود تا جامعه حساس شده و خواندن سمت و سوی مثبت پیدا کند.
دومین دوسالانه همایش بین المللی خواندن با شعار 'تجارب زیسته، مدلهای نظری، الگوهای عملی' در امروز و فردا در کردستان جریان دارد.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی/** انتشار دهنده: امید بهمنی
**گاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNSANANDAJ
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.