به گزارش خبرنگار ایرنا در این مجمع، 2 کاندیدای حاضر در جلسه به ارائه برنامه های خود پرداختند که در نهایت پس از رای گیری، اکبر جوهری با کسب رای تمامی اعضای هیات برای چهار سال به عنوان رئیس جدید هیات بوکس کردستان انتخاب شد.
نایب رئیس فدراسیون بوکس کشور در این جلسه اظهار کرد: استان کردستان با ظرفیت بالایی که در ورزش بوکس دارد، می تواند جایگاهش را در سطح کشور ارتقا دهد.
روح الله حسینی با اشاره به اینکه سال آینده بازی های آسیایی جارکارتا برگزار می شود افزود: با توجه به اینکه در چند سال اخیر موفقیت های خوبی در سطح جهانی نداشته ایم، این بازی ها فرصت مناسبی برای کسب مدال آوری در ورزش بوکس کشور است.
حسینی با بیان اینکه روسای هیات ها سنین 10 تا 15 ساله را وارد ورزش بوکس کنند، ادامه داد: امید است بتوانیم بوکس کشور را به جایگاه اصلی خود برسانیم.
به گفته وی، بودجه فدارسیون بوکس در سال جاری، 20 میلیارد ریال است که با توجه به ناچیز بودن آن، توان پرداخت حقوق به قهرمانان ملی وجود ندارد.
وی گفت: امیدواریم با کمک اسپانسرها بتوانیم وضعیت بوکس کشور را بهبود بخشیده و ورزشکاران را بهتر از گذشته حمایت کنیم.

** باید ذهنیت خانواده ها را نسبت به بوکس تغییر دهیم
اکبر جوهری یکی از کاندیداهای حاضر در جلسه گفت: خانواده ها دیدگاه منفی به ورزش بوکس دارند و باید ذهنیت آنان را نسبت به این ورزش تغییر دهیم.
وی افزود: یکی از دلایل عدم پیشرفت کافی در ورزش بوکس، نبود دید مثبت خانواده ها به این ورزش است که باعث شده استعدادیابی خوبی صورت نگیرد.
جوهری گفت: پیشرفت در تمامی ورزش ها نیازمند همدلی و همگرایی میان مسئولان هیات و مردم است؛ چرا که تشتت آرا مانع رسیدن به هدف است.

** مشکل بزرگ بوکس کردستان ضعف مالی است
دیگر کاندیدای ریاست هیات بوکس کردستان اظهار کرد: بزرگترین مشکل بوکس استان، ضعف مالی است که مانع پیشرفت این ورزش شده است.
محمد زندی با بیان اینکه باید منابع مالی و اسپانسر جذب کنیم افزود: در صورت ریاست بر هیات، خانه بوکس را سروسامان خواهم داد.
وی اضافه کرد: استفاده از تجربیات اساتید و برگزاری اردوهای منظم، از دیگر برنامه ها برای پیشرفت بوکس کردستان است.
هیات بوکس استان کردستان از تیرماه سال 95 تاکنون توسط عبدااله آتشبرگ به صورت سرپرستی اداره می شد.
هم اکنون هزار و 100 ورزشکار بوکسور سازمان یافته در کردستان مشغول به فعالیت هستند.
7355/6108
**خبرنگار: وریا کرمی/** امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.