به گزارش خبرنگار ایرنا، شامگاه یکشنبه نخستین جشنواره نشاط و امید جوانان به مناسبت هفته سلامت با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری که شامل موسیقی، تئاتر و 'هه لپه رکی' با همکاری سازمان مردم نهاد 'هیمای هنر' در تالار آربابا برگزار شد.
در این جشنواره رئیس اداره ورزش و جوانان بانه گفت: برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و هنری شاد برای جوانان تاثیر بسیار مثبتی دارد که باید دستگاه های اجرایی در راستای حل مشکلات جوانان و ایجاد محیط شاد و امید بخش گام بردارند.
جلال مرادی افزود: شاد زیستن حق هر جوانی است و شادی در روح و روان و در جسم انسان تاثیر مثبتی می گذارد.
وی ادامه داد: با فراهم کردن محیط شاد می توان بسیاری از آسیب های اجتماعی را به حداقل برسانیم و جامعه ای سالم و با نشاط ایجاد کنیم.
وی خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره نشاط و امید جوانان در راستای ایجاد امید و نشاط و فضایی جذاب و شاد برای جوانان برگزار می شود.
وی اظهار کرد: برای ایجاد انگیزه در جوانان چهره های موفق و نخبگان در این جشنواره معرفی و تجلیل می شوند.
وی گفت: معاونت امور جوانان استان در راستای ایجاد محیط شاد و مفرح، حس مسئولیت پذیری، ایجاد ذهن خلاق و تعلق خاطر برنامه های شاد برای جوانان در استان پیش بینی کرده که جشنواره نشاط و امید جوانان یکی از این برنامه ها است.
مرادی با ابیان اینکه امور جوانان بانه جزء برترین شهرهای استان به لحاظ انجام برنامه های شاد فرهنگی و هنری است افزود: امور جوانان بانه بسیاری از برنامه فرهنگی و هنری را با همکاری جوانان بانه برگزار می کند و در راستای رسالت خود اقدامات مهمی از جمله ساماندهی امور جوانان و مشارکت های اجتماعی را انجام داده است.
**جشنواره جوان برتر روستایی در بانه برگزار می شود
در ادامه این جشنواره معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: جشنواره جوان برتر روستایی بانه در شهریور ماه امسال با هدف آشنایی با جوانان برتر و ایجاد انگیز برای کار آفرینی، کار و فعالیت در حوزه های مختلف برگزار می شود.
هیرش رضایی افزود: برگزاری جشنواره نشاط و امید جوانان در سطح کشور با دستور وزیر امور جوانان برگزار می شود و هداف اجرای این برنامه نشاط اجتماعی و شاد کردن جوانان است.
وی خاطر نشان کرد: کردستان دارای فرهنگی غنی در زمینه های مختلف بویژه موسیقی و 'هه ل په رکی' کُردی است که با تداوم دولت تدبیر و امید در سطح کشور فرهنگ کردستان غنی تر و تداوم این برنامه ها بیشتر می شود.
رضایی با بیان اینکه در کردستان هیچ محدودیتی برای برگزاری آیین های فرهنگی وجود ندارد گفت: در چهار سال اخیر تمام آیین های فرهنگی در کردستان مجوز اجرا گرفتند و هیچ آیین فرهنگی و هنری به دلیل نبود مجوز لغو نشده که نشان از نگاه مثبت دولت به حوزه فرهنگ است.
جوان برتر در حوزه های گردشگری، فضای مجازی، کارآفرینی، ورزش و مشارکت های اجتماعی معرفی می شوند.
این جشنواره با همکاری فرمانداری بانه، اداره ورزش و جوانان بانه، مرکز بهداشت، اداره راهداری، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان مردم نهاد هیمای هنر برگزار شده است.
در این جشنواره گروه های مختلف فرهنگی و هنری از شهرهای مختلف استان برنامه های جذاب و منتوعی هنری و فرهنگی برگزار کردند.
بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/6108
**خبرنگار: زینب طلایی/ **انتشار دهنده: امید بهمنی
**گاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNSANANDAJ
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.