به گزارش ایرنا آیت الله محمد حسینی شاهرودی شامگاه یکشنبه در دیدار با کارگران و تشکلات کارگری استان در سنندج با اشاره به اینکه سال جاری از سوی مقام معظم رهبری سال سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری شده است گفت: امسال مسئله شغل جوانان باید به صورت ویژه و مستقل مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار کرد: استان کردستان از ظرفیت ها و پتانسیلهای خوبی برای رشد اقتصادی برخوردار است و زمینه اشتغالزایی در این استان مهیاست.
وی همچنین به بیانات مقام معظم رهبری در سفر به کردستان اشاره کرد و گفت: اشتعال و سرمایه گذاری را 2 مسئله مهم استان معرفی کرده اند و این 2 بخش را نیازمند توجه بیشتر دانسته اند.
آیت الله شاهرودی با اشاره به اینکه در فرهنگ اسلامی کار و تلاش اقتصادی از جایگاه والایی برخوردار است افزود: در دین مبین اسلام بر کار و فعالیت سفارش بسیار شده و بیکاری مورد نکوهش قرار گرفته است.
وی افزود: بکارگیری اصول و تفکرات دینی در تمام عرصه های زندگی بویژه در محیط کار و فعالیت اقتصادی زمینه رشد و شکوفایی جامعه را فراهم می کند.
وی همچنین توسعه و پیشرفت جامعه را مرهون کار جهادی و تلاش دوسویه کارگران و کارفرمایان واحدهای اقتصادی عنوان کرد.
وی اظهار کرد: کار و فعالیت همواره توام با سختی و دشواری است و کارگران در انجام وظایف در برابر مشکلات کاری صبور باشند.
وی ادامه داد: کارفرمایان در برخورد با کارگران باید مهربان باشند و در احقاق حقوق کارگران باید به معیارهای دینی و آموزه های قرآنی توجه کنند و انتظارات کارگران رابرآورده کنند.
آیت الله شاهرودی اظهار کرد: مسئولان جامعه با تدبیر و تدبر راهی برای خروج از رکود بخش مسکن و سایر مشکلات اقتصادی پیدا کنند.
وی افزود: حل بسیاری از مشکلات جامعه را نیازمند برنامه ریزی و تدبیر است و مسئولان موظفند با تدبیر و تدبر موانع موجود بر سرراه اقشار کم درآمد و پایین جامعه بردارند.
وی با اشاره به اینکه دشمنان با بهره گیری از ترفندهای مختلف درصدد صربه زدن بر نظام اسلامی هستند گفت: در سایه رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری دشمنان از دستیابی به اهداف خود ناکام ماندند.
وی افزود: جامعه اسلامی بر اساس اصول اسلامی ترسیم شده است اگر ما دین را بدرستی درک کنیم با مشارکت همدیگر می توان مشکل اشتعال جامعه را حل کرد.
نخستین روز ماه مه برابر با 12 اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر نامگذاری شده است.
7352/ 3020
خبرنگار: شیوا اردلان منش/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.