به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام مختار کرمی روز یکشنبه در آیین تجلیل از دبیران اجرایی گفتمان های دینی ادارات تبلیغات شهرستان های استان در سنندج با اشاره به اهمیت و جایگاه فعالیت‌های فرهنگی در جامعه افزود: برای اجرای کارهای فرهنگی باید هدف مشخص و نتایج فعالیت‌های انجام شده ارزیابی شود.
وی گفت: دبیران گفتمان‌های دینی وظیفه دارند روح فرهنگی مردم به‌ویژه جوانان را به کارهای فرهنگی حساس کنند و در این راستا لازم است تربیت جوانان مومن، متدین، انقلابی و حساس به آموزه‌های دینی مد نظر قرار گیرد.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کردستان اجرای گفتمان‌های دینی را یکی از طرح‌های موفق این سازمان برشمرد و یادآور شد: این طرح در مدارس، دانشگاهها و حوزه‌های علمیه برگزار و مورد استقبال مخاطبان قرار می‌گیرد و باید از این فرصت بهره لازم برده شود.
وی با اشاره به اینکه جامعه ما جامعه‌ای مسلمان و دیندار است افزود: باید محور فعالیت‌های ما دین باشد و فرهنگ مردم نیز با موضوع آموزه‌های دینی ارتقا یابد.
حجت الاسلام کرمی پاسخگویی به شُبهات دینی دانش‌آموزان را یکی از رسالت‌های سازمان تبلیغات اسلامی دانست و گفت: باید تلاش شود اساتید گفتمان‌ها، علم خود را به روز کرده و سطح دانش و آگاهی خود را ارتقا دهند تا بتوانند پاسخگوی سوالات دینی جوانان باشند.
وی با تاکید بر کیفیت در اجرای گفتمان‌های دینی اظهار کرد: همه نهادهای فرهنگی بویژه صدا و سیما باید در استای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی همکاری کرده و از ظرفیت تمامی ادارات فرهنگی در این راستا بهره برد.
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی کردستان همچنین توجه به کاهش آسیب‌های اجتماعی بویژه در مناطق حاشیه شهر را یکی از اولویت‌های اصلی این سازمان عنوان کرد و گفت: باید در فعالیت‌های فرهنگی و اجرای گفتمان‌های دینی به این مبحث مهم توجه شود.
وی هدایت گفتمان‌ها به سمت مناطق کم برخوردار و نهادینه کردن فرهنگ ذهن پرسشگر در جوانان را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: داشتن ابتکار و خلاقیت در تعیین موضوعات گفتمان‌های دینی می‌تواند در موفقیت این طرح موثرتر واقع شود و شاهد نتایج بهتری در راستای برگزار این طرح در سطح استان باشیم
در ادامه این آیین از دبیران اجرایی گفتمان های دینی ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تقدیر شد.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.