به گزارش ایرنا می توان از اشتباهات و کاستی ها عبرت آموخت و هر یک به سهم خود کوششی نمود که حتی المقدور از این دست اتفاقات ناگوار کمتر رخ دهد و یا در صورت بروز حادثه آثار آن کاهش یابد.
چندی پیش خانواده خداویسی از ساکنین توابع شهرستان قروه در سانحه تصادف جان باختند اما اولیای دم آن ها از این صحنه دلخراش رویش دوباره زندگی را پدید آوردند و دیه متعلقه به متوفیان را در راه احداث فاز 2 اتاق عمل به بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان اهداء کردند.
آنها با این کار گامی بزرگ در راستای آبادانی سرزمین خود برداشتند که نام عزیزان خود را در حفظ جان همشهریان زنده نگاه دارند و این اقدام خانواده خداویسی روحی در کالبد انسانیت و ایثار دمید و شروعی دوباره را رقم زد.
این عمل خیر آنها در شرایطی بود که خود از نظر مالی در مضیقه بودند و گردش چرخ روزگار برایشان ساده نبود اما تصمیم زیبا و عقلایی را اتخاذ کردند و احوالات شخصی را بعد از غم از دست دادن عزیزان خود به کناری نهادند و شرایط پیش آمده را پله ای برای تضمین پیشبرد مصالح جامعه قرار دادند که این حرکت آنها یک شهر را به تحسین و تمجید وادار کرد.
فاز دوم اتاق عمل بیمارستان شهرستان قروه مدت ها بود که آماده اجرا و احداث قرار گرفته بود که به جهت کسری قسمتی از اعتبار مسکوت مانده بود اما اقدام خانواده خداویسی در کمک به دولت الگویی بهینه را ترسیم نمود که عمران و آبادانی یک کشور صرفاً وظیفه دولت نیست و همه مردم می بایست به سهم و توان خود یاور دولت باشند.
به عبارتی باید خود کمک کننده برای راه اندازی و اجرای خدماتی باشند که منفعت آن بیش از دولت شامل خود آنها خواهد بود و امروز دولت پر توان تر از هر زمان دیگری شروع این طرح را آغاز کرده است به گونه ای که پیش بینی می شود بسیار زود تر از موعد شاهد افتتاح این پروژه باشیم.
در این راستا روح الله خداویسی خیر و نیک اندیش عرصه سلامت در شهرستان قروه گفت: هدف از گام نهادن در این راستا خدمت رسانی به همنوعان و انجام کارهای خیر است و این سرمایه را خدا به ما داده و امانتی بیش در نزد ما نیست.
وی با اشاره به سانحه تصادف خانواده دخترش در نزدیکی سد اکباتان همدان افزود: سال گذشته بعد از فوت این عزیز مبلغ چهار میلیارد ریال دیه متعلق به این خانواده برای ساخت فاز دوم اتاق عمل اهداء شد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قروه نیز در این رابطه گفت: فاز دوم اتاق عمل به مساحت 381 متر مربع با چهار تخت در دست اقدام است و برای احداث این پروژه از کوچکترین کمک ها تا بزرگترین آنها استفاده شده است.
صادق ابراهیمی افزود: هزینه پیش بینی این اتاق عمل چهار میلیارد ریال است که توسط خیر روح الله خداویسی با حرکت خودجوش در راستای کمک به جامعه و تشویق اطرافیان به شبکه بهداشت و درمان اهداء شده است.
به گفته وی یک خیر دیگر سنگ های لازم را برای ساخت اتاق عمل به مبلغ 200 میلیون ریال تقبل کرده است .
ابراهیمی با اشاره به فعالیت خیرین عرصه سلامت در سال گذشته افزود: خیر 'عیوض منتشلو' سال گذشته مرکز فوریت های 115 پزشکی دلبران را با مبلغ 600 میلیون ریال احداث کرد و این پایگاه به عنوان اولین پایگاه فوریت های پزشکی روستایی در سطح استان کردستان مطرح است.
وی اضافه کرد: از مزایای کمک این خیر در احداث مرکز فوریت های پزشکی این است دولت بیش از پنج میلیارد ریال اعتبار در تکمیل پروژه جهت خرید تجهیزات پزشکی، آمبولانس و جذب نیرو به تعداد اشتغال شش نفر کمک کرده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قروه افزود: مجمع خیرین سلامت از سال 90 در شهرستان قروه راه اندازی شد و با کمک اولین خیرین در این شهرستان اورژانس و داروخانه در محوطه بیمارستان شهید بهشتی با ارزش 10 میلیارد ریال احداث شد.
ابراهیمی هدف از مجمع خیرین سلامت را هدایت و جلب خیرین به منظور مشارکت مردم در ایجاد زیرساخت های ارتقاء سطح سلامت جامعه دانست.
وی اظهار کرد: هیچ دولتی در تمام دنیا به تنهایی نمی تواند در پروژه عمرانی و سلامت اقدام کند و نیازمند جلب مشارکت خیرین در عرصه های گوناگون دارد.
ابراهیمی، حسن پروژه های خیرین سلامت را احداث، نظارت و اجرای آن توسط خود خیرین دانست که مزیت آن این است که با توجه به دقت در کیفیت مصالح و زیر ساخت ها این گونه پروژه ها با صرف هزینه های کمتری تکمیل می شود.
وی افزود: دولت در آستانه سال جدید سه دستگاه آمبولانس بنز با تمام تجهیزات هر کدام به مبلغ هفت میلیارد ریال به ناوگان ترابری شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در بحث فوریت های پزشکی و اعزام بیماران تحویل داده است.
وی افزود: احداث همراه سرای بیمارستان شهید بهشتی برای تامین اسکان همراهان بیمار که همواره با مشکلات فراوانی مواجه هستند نیاز به کمک خیرین عرصه سلامت دارد.
ابراهیمی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی قادر نیست که همه مشکلات سلامت را برطرف کنند و تا حدودی هم منابع مالی این اجازه را نمی دهد، بنابراین کمک مجمع خیرین سلامت امری لازم و ضروری است.
وی افزود: شبکه بهداشت از خیرین درخواست دارد در جهت احداث همراه سرا به نام خود اقدام کنند.
فرماندار قروه هم گفت: یکی از مواردی که به عنوان فرهنگ رایج در جامعه وجود دارد بحث مدرسه سازی است در حالی که جامعه ما نیازمند توجه و ورود خیرین در سایر عرصه های دیگر از جمله بهداشت و درمان است.
پرویز کولانی افزود: با توجه به کمبود اعتبارات ضرورت حضور خیرین در بخش های مختلف اقتصادی و اجتماعی می تواند یک موضوعی در راستای کاهش مسائل و مشکلات مردم و جامعه تلقی شود.
به گفته وی با توجه به وضعیت شهرستان قروه از لحاظ زیرساخت بهداشتی و درمانی و نیاز به احداث واحدهای بیمارستانی و تخصصی، یک فرد خیر از اهالی 'دوسر' دیه فرزند و نوه خود را در راستای احداث فاز دوم اتاق عمل در محوطه بیمارستان شهید بهشتی اهداء کرد.
کولانی اضافه کرد: عملیات اجرایی این پروژه در سال جدید آغاز شده که این موضوع می تواند نیاز شهرستان را در خصوص بخش اعظم از نیازهای بیماران مرتفع کند.
وی تاکید کرد: از اقدامات ارزنده این خیر این است نامبرده با توجه به اینکه وضعیت مالی مناسبی ندارند این اقدام خداپسندانه را انجام داده است و به عنوان الگویی برای خیرین در سطح شهرستان و استان است که بتوانند با این اعمال خداپسندانه حسنات ماندگار به جایی گذاشته و مشکلات جامعه را مرتفع نمایند.
به گفته کولانی حل مسائل و مشکلات اجتماعی و معضلات زیر ساختی نیازمند مشارکت عمومی بویژه خیرین در این زمینه است.
وی افزود: با توجه به محدودیت اعتبارات برای حل مسائل و مشکلات زیرساختی، ترویج این فرهنگ به عنوان یک اقدام مهم در کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش رفاه اجتماعی، افزایش خدمات عمومی همچون بهداشت و درمان، مدرسه و حتی اشتغال می تواند موثر باشد.
7345/6108
**گزارش: سارا صالحی /** انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.