مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان با تاکید بر ترویج و آموزش گفت: باید مروج جوانان برای ایجاد اشتغال های جدید در استان باشیم تا جوانان وارد بازارکار شده و سهم بیشتری در تولید و اشتغال داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد رشیدی با تأکید بر بهداشت و ایمنی کار افزود: حوزه رفاه اجتماعی تلاش خود را در زمینه های مختلف بهداشت و ایمنی کار انجام داده ودر این  زمینه 12هزار نفرساعت آموزش برگزارشده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان موضوع تولید و اشتغال را مهم دانست و گفت: بحث ایمنی در رابطه با حفظ اشتغال موجود و ارتقای بهره وری است.

رشیدی در خصوص بیکاری اظهار داشت: بیکاری در سطح بالایی قرار دارد و در استان کردستان با توجه به محدودیت‌های تاریخی این موضوع نمود بیشتری دارد.

رشیدی با تأکید بر لزوم در دسترس داشتن آمار ادامه داد: باید در مورد جوانان فارغ التحصیل بیکار آمار و اطلاعاتی وجود داشته باشد و راهکارهایی برای این منظور ارائه شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان گفت: دراستان کردستان ، تعداد واحدهای تولیدی محدود است و باید در این زمینه چاره اندیشی گردد و این واحدها گسترش یابند.

رشیدی خاطر نشان کرد: کردستان می تواند مزیت رقابتی در سطح کشور باشد و با توجه به پتانسیل و مزیتها می توان اشتغال فارغ التحصیلان را فراهم کرد.

وی به پتانسیل آبی کردستان اشاره کرد و گفت: این امر می تواند در راستای ایجاد باغات و اشتغال مؤثر باشد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  استان کردستان افزود: استان کردستان در زمینه معدن، گندم و توت فرنگی پتانسیل خوبی دارد و باید دراین زمینه سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد.

رشیدی با بیان اینکه سرمایه یکی از مؤلفه های مهم در بحث اشتغال است گفت: باید به سرمایه گذاری توجه بیشتری شده و بخش خصوصی در این زمینه ترغیب شوند تا اشتغالزایی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه شیوه ی کار تعاونی باید  به صورت گروهی در قالب تشکل های تعاونی باشد گفت: با اجرتی این روش قدرت ریسک پذیری افزایش می یابد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان با اشاره به طرح تکاپو اظهار داشت: استان کردستان در رسته های آی تی، آی سی تی، گردشگری و زنبورداری به عنوان پایلوت انتخاب شده است که با جدیت پیگیری می شود و تسهیلات مناسب فراهم شده است.

رشیدی باتاکید بر ترویج و آموزش گفت: باید مروج جوانان برای ایجاد اشتغال های جدید در استان باشیم تاجوانان وارد بازارکار شده و سهم بیشتری در تولید و اشتغال داشته باشند.

وی در خصوص طرح تأمین مالی خرد خاطر نشان کرد: در این طرح 12 هزار نفر روستائیان آموزش داده شده اند و کار و تلاش خود را در زمینه تولید، فعالیت دارند.

رشیدی به طرح کارورزی اشاره کرد و افزود: دانش آموختگان می توانند با بازار کار و کسب تجربه آشنا شوند و اواخر سال گذشته 45 نفر از دانش آموختگان از این طرح استفاده کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.