به گزارش خبرنگار ایرنا عصر پنجشنبه همزمان با ششمین روز از هفته سلامت 9 هزار و 500 کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته طی آیینی در جایگاه دفن زباله های بانه 'هژده دولان' معدوم شد.
در حاشیه این آیین رئیس مرکز بهداشت بانه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این مواد شامل انواع مواد غذایی فاسد شده و تاریخ گذشته و مواد بهداشتی و آرایشی بوده که در سه ماه گذشته توسط بازرسان مرکز بهداشت بانه در مراکز عرضه مواد غذایی و بهداشتی بانه کشف و ضبط شده بود.
علی شالباف افزود: ارزش ریال این مواد بیش از 400 میلیون ریال است که شامل انواع روغن، نوشیدنی، مواد شوینده، مواد آرایشی، چیپس، پفک، شیر، ظروف یکبار مصرف و انواع رنگ دهنده مصنوعی است.
وی اظهار کرد: در سه ماه گذشته بیش از 2 هزار و 400 مورد بازرسی توسط بازرسان واحد سلامت مرکز بهداشت بانه انجام شده که در 800 مورد از این بازرسی ها مواد غذایی فاسد شده و غیر بهداشتی کشف و ضبط شده است.
شالباف تاکید کرد: بازرسان واحد سلامت مرکز بهداشت بانه همچنان به بازرسی های خود در طول سال ادامه می دهند و با واحدهای که قوانین بهداشتی را رعایت نکنند با قاطعیت برخورد می کنند چرا که سلامت شهروندان از مهمترین اولویت کار ما است.
رئیس مرکز بهداشت بانه به شهروندان توصیه کرد از مراکز بهداشتی معتبر، مواد غذایی و مصرفی خود را تهیه کنند و همچنین به تاریخ مصرف مواد غذایی و بهداشتی توجه کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد بهداشتی با سامانه 190 که به صورت شبانه روزی در خدمت شهروندان است تمام بگیرند.

رئیس مرکز بهداشت بانه:

**خدمات رایگان درمانی به دانش آموزان استثنایی ارائه می شود
رئیس مرکز بهداشت بانه همچنین روز گذشته در آیین جنگ شادی ویژه دانش اموزان استثنایی بانه گفت: تیم های سلامت شبکه بهداشت و درمان بانه آمادگی دارند خدمات درمانی را به صورت رایگان به دانش آموزان استثنایی ارائه دهند.
علی شالباف افزود: در ترکیب تیم سلامت شبکه بهداشت و درمان، دندان پزشک، پزشک عمومی و کارشناسان سلامت وجود دارند که با حضور در این مدرسه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی مورد نیاز به دانش آموزان این مدرسه ارائه می دهند.
وی اظهار کرد: در راستای طرح تحول نظام سلامت در سال جاری همه خدمات روانشناسی و مشاوره روانی به صورت رایگان در پایگاه های سلامت بانه ارائه می شود.
وی گفت: دانش اموزان با شرایط ویژه نیازمند توجه و مراقب بیشتری هستند که باید اولیا و مربیان آنها به این امر توجه داشته باشند.
رئیس مرکز بهداشت بانه خاطر نشان کرد: دانش آموزان با شرایط خاص، نیاز به مراقب های بهداشتی و روانی ویژه دارند که این خدمات به صورت رایگان به دانش آموزان استثنایی ارائه می شود.
شالباف با بیان اینکه هر فرد با توجه به ویژگی های رفتاری و روانی که دارد استثانی است افزود: هر فرد دارای توانایی و استعدادهای خاص است که وی را از دیگران جدا می کند.
مدرسه استثنایی تربیت تنها مدرسه ای است که خدمات آموزشی را به کودکان با شرایط ویژه در بانه ارائه می دهد و از سال 72 فعالیت خود را شروع کرده است.
شهرستان بانه با جمعیت 158 هزار نفر در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/1904
**خبرنگار: زینب طلایی/ **انتشار دهنده: مسعود احمدی
**گاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNSANANDAJ
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.