به گزارش خبرنگار ایرنا علی مفاخری روز پنج شنبه در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان سروآباد اظهار کرد: خیرین مدرسه ساز برای امسال ساخت 2 مدرسه دیگر در شهرستان سروآباد را تعهد کرده اند.
وی ادامه داد: باتوجه به کمبود اعتبارات دولتی در بخش آموزش و پرورش و کمبود فضاهای آموزشی در سطح شهرستان سروآباد ورود خیرین مدرسه ساز به این عرصه بسیار ضروری است.
فرماندار سروآباد به همایش خیرین مدرسه ساز اشاره کرد و افزود: خوشبختانه خیرین مدرسه ساز در همایش خیرین مدرسه ساز که اسفند سال گذشته برگزار شد، 230 میلیون ریال برای کمک به مدارس شهرستان را تعهد کردند.
وی اضافه کرد: همچنین معلمان و فرهنگیان شهرستان سروآباد در همایش خیرین مدرسه ساز ماهیانه مبلغ 12 میلیون ریال را برای کمک به مجمع خیرین مدرسه ساز تعهد کردند که این امر بسیار ارزشمند و قابل ستایش است.
وی گفت: آموزش و پرورش نهادی مقدس و در حقیقت مدرسه انسان سازی است، بنابراین همه باید تلاش کنیم مشکلات و کمبودهای این حوزه برطرف شود و این مهم نیازمند تلاش و کوشش همه دستگاههای اجرایی، خیرین و سایر افراد جامعه است.
مفاخری اظهار کرد: امروزه در جهان کشورهایی در حال توسعه و پیشرفت هستند که دارای آموزش و پرورش قوی و پویا بوده و در مقابل کشورهایی که آموزش و پرورش ضعیفی داشته باشند، بدون شک حتی توان اداره کردن جامعه خود را ندارد.
او ادامه داد: متاسفانه در سال های اخیر کشور ما با تحریم های ظالمانه دشمنان روبرو بوده و همین امر باعث شده که اعتبارات دولتی در تمامی بخش ها به خصوص آموزش و پرورش کاسته شود.
فرماندار شهرستان سروآباد اضافه کرد: امروز آموزش و پرورش برای حل کامل مشکلات و کمبودهای خود نیازمند کمک خیرین و توانمندان است و بدون تردید کمک به آموزش و پرورش کمک به ترقی و پیشرفت اسلام و مسلمین است.
وی در پایان با تبریک فرا رسیدن روز معلم گفت: معلمان انسان های بزرگ و وارسته ای هستند که عمر خود را صرف آموزش و تعلیم و تربیت همنوعان خود می کنند، بنابراین تکریم و پاسداشت این بزرگان وظیفه ای دینی و شرعی است.
به گفته وی، به مناسبت روز معلم از همه معلمان سطح شهرستان سرواباد تجلیل و تقدیر به عمل خواهد آمد.
به گزارش ایرنا، شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و اورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
7354/1904
خبرنگار: فرزاد آداک**انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.