آرتیکاس اقبال عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق اطلاعیه شماره چهار پیش بینی وضع هوا، بر اساس تحلیل و بررسی نقشه های پیش یابی و خروجی مدل های هواشناسی از بعدازظهر روز جمعه هشتم اردیبهشت ماه تا اواخر هفته آینده امواجی از هوای ناپایدار و بارشی به طور متناوب استان را تحت تاثیر قرار می دهد.
به گفته وی در این مدت بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، ناپایداری هوا موجب رشد ابر، وزش باد، بارش باران و اغلب رگباری با رعدوبرق و احتمال بارش تگرگ می شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان افزود: با توجه به ویژگی های بارش فصل گرم و شدت آن احتمال آبگرفتگی معابر شهری در برخی نقاط پیش بینی می شود.
اقبال با هشدار به شهرداری ها در مورد پاکسازی انهار و کانالها، به کشاورزان و باغداران به دلیل احتمال بارش تگرگ، زنبورداران و پرورش دهندگان ماهی نیز هشدار داد.
وی خواستار توجه مردم به عدم توقف در کنار رودها و مسیل ها شد و گفت: مردم نسبت به پاکسازی آب روها در منازل خود اقدام کنند و دامدارانی که احشام خود را برای چرا به کوه و دشت می برند نیز توجه لازم را داشته باشند.
اقبال مهمترین مخاطره سامانه های جوی در این فصل را رگبار موقت شدید همراه با صاعقه بخصوص در مناطق کوهپایه ای، تگرگ، سیلاب ناگ هانی در مناطق مستعد و تندباد شدید موقت عنوان کرد.
وی گفت: با توجه به شرایط جوی پیش بینی شده توصیه می شود تمامی نهادها برای جلوگیری از بروز خسارت های احتمالی، تمهیدات لازم را بکار بگیرند و از آمادگی لازم برخوردار باشند.
به گزارش ایرنا از اداره کل هواشناسی کردستان، بر اساس تحلیل و بررسی آخرین نقشه های پیش یابی، از بعدازظهر فردا جمعه تا اواخر هفته آینده، امواجی از هوای ناپایدار و بارشی به طور متناوب، استان را تحت تاثیر قرار داده و سبب رشد ابر، وزش باد، بارش باران (اغلب رگباری با رعد و برق) می شود.
پیش بینی می شود در روزهای جمعه و شنبه به دلیل تشکیل گرد و خاک بر روی عراق و سوریه، پیش بینی می شود بخشی از آن به استان منتقل و سبب کاهش کیفیت هوا و دید شود.
از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 341 میلیمتر بارندگی در استان ثبت شده که این مقدار در مقایسه با 549 میلیمتر سال گذشته 37 درصد کاهش پیدا کرده است.
میزان بارش های امسال در مقایسه با 299 میلیمتر میانگین بلند مدت استان، در حدود 11درصد کاهش پیدا کرده است.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلیمتر بوده که این مقدار 2 برابر میانگین کشور است.
3034/1904
**خبرنگار: حسن حسین زاده/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.