سید محسن علوی عصر پنجشنبه در حاشیه برگزاری این گردهمایی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: جاذبه های گردشگری کردستان برای بسیاری از راهنمایان گردشگری کشور ناشناخته است و این گردهمایی می تواند گامی بزرگ در شناساندن این توانایی داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه مریوان از شهرستان های دارای پتانسیلهای بالای گردشگری طبیعی، تجاری و فرهنگی است گفت: این گردهمایی زمینه ساز معرفی هرچه بیشتر این شهرستان بوده و امیدواریم در آینده ای نزدیک گردشگران داخلی و خارجی بیشتری به سمت این منطقه سفر کنند تا شاهد رونق بیشتر گردشگری این شهرستان باشیم.
به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان ، جوانان مریوانی و کارگروه مردمی توسعه بازار مریوان و آژانس های مسافرتی و دیگر بخش های دولتی و خصوصی با شناسایی مشکلات حوزه گردشگری این شهرستان توانستند با همکاری و همفکری، قدمهای بسیار مثبتی در زمینه جبران کاستی های گردشگری در این شهرستان بردارند.
علوی افزود: این گردهمایی که با حضور 200 راهنمای گردشگری از 29 استان کشور برگزار شده است و انتظار می رود این همکاری و همدلی به جایگاه اصلی خود در صنعت گردشگری برسد.
وی با دعوت از تمامی مدیران آژانس های خدمات مسافرتی کشور برای برنامه ریزی تورهای گردشگری به سمت استان کردستان گفت: این اداره کل با همکاری سایر بخش های خصوصی و دولتی آماده همکاری با دفاتر خدمات مسافرتی است.
شهرستان مریوان در استان کردستان و در همسایگی مرز ایران و عراق قرار گرفته‌ است و شهر مریوان در 125 کیلومتری شمال غربی سنندج قرار دارد.
بازارچه مرزی مریوان، روستاهای قلقله، کماله، کانی میران و سرنژمار و هتل های زریوار و جهانگردی مریوان، غار کونا شم شم، ناو طاق، دشت بیلو، پل گاران و آبشار کویله از جاذبه های گردشگری مریوان است.
استان کردستان دارای یک هزار و 519 اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی است و هم اکنون 828 مورد از این تعداد شامل 763 اثر تاریخی، هشت مورد میراث طبیعی، 49 مورد میراث معنوی و هشت مورد میراث منقول است.
طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 1395، جمعیت کردستان یک میلیون و 603 هزار و 11 نفر است که از این تعداد 70.8 درصد در مناطق شهری و 29.2 درصد هم در مناطق روستایی استان ساکن هستند.
3034/ 1904
**خبرنگار: حسن حسین زاده/انتشار دهنده:مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.