معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، به افزایش وزن در دانش آموزان اشاره کرد و افزود: 30 درصد دانش آموزان استان به چاقی و افزایش وزن مبتلا هستند که باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزام بیدارپور خاطرنشان کرد: یکی از اهداف دانشگاه علوم پزشکی این است که با ارائه آموزش‌های لازم بهداشتی به خانواده ها و دانش آموزان، در زمینه افزایش قد و سلامت جسمی دانش آموزان تلاش کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به نقش مربیان و مشاوران مدارس تأکید کرد و گفت: از وظایف مربیان و مشاوران، آشنا کردن دانش آموزان با مهارت های زندگی است.

بیدار پور با بیان اینکه مهارت ها باید به کار گرفته شود، اظهار داشت: یکی از مهارت ها گفتگو است و برای بیشتر شدن سلامت روان باید مهارت نه گفتن و تفکر نقادانه را در دانش آموزان افزایش دهیم.

وی افزود: دانش آموزان باید در زمینه شناخت تکنولوژی و جهان آشنا شوند و این امر که جزو مهارت هایی است که در جزوات و کتاب های سفیران سلامت وجود دارد، نهادینه شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به شعار سازمان بهداشت جهانی گفت: بیماری‌های روحی و روانی رو به افزایش است و وظیفه سفیران سلامت این است که با آموزش‌های لازم در جهت سلامت روحی و روانی دانش آموزان تلاش کند.

بیدار پور آشنایی معلمان با علائم افسردگی را ضروری دانست و گفت: شناسایی به موقع افسردگی در میان دانش آموزان نقش تاثیرگذاری در پیشگیری و درمان این بیماری دارد و از تأخیر و غیبت در کلاس‌ها جلوگیری می کند.

وی به همکاری مشاوران در مدارس اشاره کرد و گفت: معلمان باید به علائم افسردگی دانش آموزان توجه کنند و آنان را به روانشناسان و مراکز بهداشتی مربوطه معرفی کنند .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.