محمد امین راستی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به آیات و روایات قرآن گفت: حضرت محمد (ص) در تاریخ 27 رجب سال چهلم عام الفیل از سوی جبرئیل امین و در غار حرا به پیامبری مبعوث شدند.
وی اظهار کرد: پیامبر بزرگوار اسلام در دورانی به پیامبری مبعوث شدند که مردم عربستان به شرک و بت پرستی، درگیری و نزاع قبیله ای مشغول بودند.
وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ بشریت در مقاطع مختلف زمانی پیامبران زیادی برای دعوت انسان ها به سوی خداپرستی و هدایت بشر مبعوث شده اند گفت: حضرت محمد (ص) آخرین پیامبر الهی و خاتم النبیین است.
وی افزود: همه پیامبران الهی انسان های را به توحید و یکتاپرستی دعوت کرده اند اما دین حضرت محمد(ص) آخرین و کامل ترین ادیان الهی است.
وی با اشاره به تفاوت دین اسلام با سایر ادیان الهی گفت: دین اسلام یک دین جهانی و برای هدایت تمام بشریت ترسیم شده است در حالیکه دین سایر پیامبران الهی مقطعی و منطقه ای بوده است.
امام جمعه موقت سنندج افزود: دین اسلام کاملترین دین الهی است که به تمام ابعاد فردی و اجتماعی انسان توجه کرده است و کاملا جوابگوی نیاز بشریت است.
وی افزود: پیامبران الهی 2 دسته بودند پیامبرانی که مرسل و صاحب شریعت بودند و دسته دوم پیامبران غیر مرسل بوده که شریعت نداشته اند.
وی اظهار کرد: حضرت محمد (ص) برترین پیامبران الهی است در حقیقت دین پیامبر(ص) ادامه دهنده سایر ادیان بشری و کامل ترین ادیان الهی است.
وی با اشاره به وحیانی و آسمانی بودن قرآن کریم گفت: امروز که پس از هزار و 400 سال از رسالت حضرت محمد (ص) و ظهور دین اسلام می گذرد تاکنون مسئله ای نبوده که حکم آن در قرآن نیامده باشد.
ماموستا راستی اضافه کرد: حضرت محمد (ص) از طفولیت به پیامبری مبعوث شده بود فضایل و خصلت های انسانی و اخلاقی نیکویی برخوردار بوده است و در جوانی در میان مردم جاهلی عرب به محمد امین معروف بوده ست.
وی اظهار کرد: منش و اخلاق پیامبر بزرگوار اسلام اخلاق قرآنی بوده است و تمام افعال و گفتار آن حضرت بر محور قرآن و تعالیم الهی بوده است.
وی هدف از برگزاری جشن مبعث رسول الله در جامعه را ترویج سنت و آئین محمدی اسلام و گسترش ارزش های والای الهی و انسانی عنوان کرد.
امام جمعه موقت سنندج با اشاره به اینکه امروز عده ای با قتل و کشتار اعمال وحشیانه درصدد نشان دادن چهره خشن از اسلام هستند گفت: این درحالی است که دین اسلام دین رحمت و حضرت رسول الله رحمت اللعالمین برای تمام جهان است.
ماموستا راستی ادامه داد: دین اسلام دین رحمت، مهربانی، برابری و صلح و است و انسان ها را به برابری و برادری و رفع تبعیض و دشمنی دعوت کرده است.
وی بهترین راهکار برای مقابله با آسیب های اجتماعی و انحرافات جامعه و داشتن جامعه سالم و عاری از آسیب را نیازمند بکارگیری دستورات قرآنی دانست و گفت: عمل به دستورات قرآن و رسول الله ضامن سعادت و رستگاری انسان ها است.
وی اظهار کرد: حضرت محمد(ص) در دوران رسالت دین توحیدی با بهره گیری از دستورات قرآن مسائل فرهنگی، فکری، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی آن روز جامعه عرب را حل کرده است.
وی افزود: امروز دشمنان اسلام درصدد ضربه زدن بر جامعه اسلامی هستند و تنها با بهره گیری از قرآن و دین مبین اسلام می توان توطئه دشمنان را خنثی کرد.
حضرت محمد(ص) در سن 40 سالگی به پیامبری مبعوث شدند و پس از 23 سال رسالت توحیدی در سن 63 سالگی رحلت کردند.
7352/6108
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/** انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.