به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار محمد حسین رجبی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان سروآباد که با حضور فرماندار و مسئولین شهرستانی در محل کتابخانه عمومی شهر اورامان تخت با محوریت آغاز طرح شهید شوشتری در این شهرستان برگزار شد، افزود: اجرای طرح شهید شوشتری در راستای خدمات رسانی به مردم به منظور رفع محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال در منطقه است.
وی ادامه داد: طرح شهید شوشتری توسط سپاه بیت المقدس استان کردستان در سطح 70 روستای شرق و غرب یعنی 30 روستای شهرستان سروآباد و 40 روستای شهرستان بیجار اجرا می شود، که در شهرستان سروآباد با احداث شبکه فاضلاب شهری اورامان تخت آغاز شد.
فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان اضافه کرد: طرح شهید شوشتری به غیر از 2 شهرستان سروآباد و بیجار در 16 دهستان دیگر شهرستان های استان کردستان بر اساس مطالعه و نیاز سنجی که انجام می شود، اجرایی خواهد شد.
به گفته وی، خدمات طرح شهید شوشتری در بخش های معیشت، بهداشت و سلامت، اشتغالزایی، تعلیم و تربیت، اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی است.
وی افزود: اجرای طرح شهید شوشتری در راستای تحقق شعار معظم له که فرمودند، امسال باید یک هزار نقطه در کشور آباد شود، و همچنین در جهت کمک به دولت اجرا می شود.
سردار رجبی با بیان اینکه اجرای بهتر طرح شهید شوشتری نیازمند مشارکت و همکاری مردم است، ادامه داد: چنانچه سطح مشارکت و همکاری مردم منطقه و ادارات دولتی با قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان به عنوان مجری طرح شهید شوشتری بیشتر باشد، سطح خدمات این طرح نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
وی در جواب سوال امام جمعه شهر اورامان، در خصوص تامین آب از محل سد داریان و رودخانه سیروان برای باغات و اراضی کشاورزی منطقه در قالب طرح شهید شوشتری گفت: تخصیص آب از محل سد داریان که بخشی از آن در منطقه اورامان قرار دارد، در برنامه های طرح شهید شوشتری نیست، اما در کارگروه های این طرح مورد مطالعه قرار خواهد گرفت.
فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان اضافه کرد: ایجاد جاده بین مزارع که از خواسته ها و نیازهای مردم منطقه اورامان است، در کارگروه طرح شهید شوشتری مورد مطالعه قرار می گیرد.
وی افزود: مجموع خدماتی که در طرح شهید شوشتری اجرا می شود، به امنیت منطقه کمک می کند و مهمتر اینکه باعث تولید و اشتغال مدنظر مقام معظم رهبری در منطقه خواهد شد.
سردار رجبی افزود: در سالیان قبل در راستای محرومیت زدایی در این منطقه کارهای بسیار خوب و ارزشمندی انجام شده است و هم اکنون نیز اجرای طرح شهید شوشتری در راستای تحکیم و توسعه خدمات نظام در منطقه است.
وی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سابقه دیرینه ای در راستای محرومیت زدایی و اشتغال زایی در کشور دارد، بنابراین تلاش خواهیم کرد از ظرفیت سپاه برای ایجاد اشتغالزایی در مناطق محروم به ویژه در این 2 شهرستان سروآباد و بیجار استفاده کنیم.
فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان در پایان گفت: خوشبختانه به یاری خداوند متعال امروز در جای جای ایران اسلامی امنیت و آرامش وجود دارد که نظیر آن در هیچ نقطه ای از جهان وجود ندارد و این مهم به برکت خون پاک شهدا و ادامه راه آنها است.
به گزارش ایرنا، طرح شهید شوشتری در راستای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری توسط سپاه بیت المقدس استان کردستان با همکاری بنیاد برکت در 2 شهرستان سروآباد و بیجار استان کردستان به منظور اشتغالزایی و محرومیت زدایی با استفاده از ظرفیت های موجود در این شهرستان ها ظرف مدت 2 سال و با اعتبار 2 هزار میلیارد ریالی اجرا می شود.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و اورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
7354/6108
**خبرنگار: فرزاد آداک/ انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.