به گزارش خبرنگار ایرنا محمد فلاحی شامگاه دوشنبه در همایش تجلیل از روحانیون پیشکسوت شهرستان بانه که در مسجد جامع روستای ابولحسن با حضور روحانیون شهرستان بانه برگزار شد، افزود: با توجه به رشد جمعیت، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و نیاز روستاییان به مسکن، امسال محدوده ساخت و ساز این روستا بازنگری و جاده مواصلاتی آن بازسازی و آسفالت می شود.
وی با اشاره به اینکه هدف دشمنان دور کردن مردم از ارزش های اسلامی و دفاع مقدس است، خاطر نشان کرد: روحانیون ما در 2 جبهه تکفیر، تندروی و خشنونت و در جبهه نشر اندیشه های فرهنگ غربی مبارزه می کنند.
وی ادامه داد: استکبار تلاش می کند با ایجاد گروه های تکفیری، تفرقه انداز و ضد انقلاب چهره جهان اسلام را در دنیا زشت کند.
وی اظهار کرد: مردم انقلابی ایران در سایه اندیشه های رهبر کبیر انقلاب در فضای وحدت و همزیستی در امینت و آرامش زندگی می کنند.
فلاحی گفت: وجود یادمان های دفاع مقدس ابولحسن و یادمان شهدای گمنام سیرانبند بانه مصداق بارزی از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در فرهنگ تاریخی شهر بانه است که در طول هشت سال دفاع مقدس این فرهنگ کهن را زنده کردند.
وی افزود: مردم روستای ابولحسن در انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی نقش خود را به خوبی ایفا کردند و ده ها شهید، جانباز و ایثارگر تقدیم نظام و اسلام کردند که هم اکنون منشاء خیر و برکت برای این مرز بوم شدند.
فرماندار بانه به وظیفه روحانیون در جامعه اشاره کرد و افزود: روحانیون وظیفه مهمی در هدایت افکار عمومی جامعه دارند چرا که روحانیون در بین مردم نفوذ زیادی دارند و باید قشر جوان جامعه را از وجود انحرافات اجتماعی آگاه و آنها را هدایت و راهنمایی کنند.
وی به نام گذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: ما مکلف هستیم و وظیفه داریم در راستای اهداف شعار سال در شهرستان گام برداریم و برهمین اساس در ابتدایی سال جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور بخشداران و مسئولان شهرستان برگزار شد.
وی اضافه کرد: در این جلسه بر شناسایی و استفاده بهینه فرصت ها و ظرفیت های شهرستان در راستای اشتغال زایی و تولید تاکید کردیم.
فلاحی گفت: مردم بانه نباید زندگی و درآمد خود را به مرز وابسته کنند و در کنار مبادلات مرزی کشاورزی،صنایع دستی و دامپروری را در روستاها تقویت کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: شهرستان بانه سابقه درخشانی در حضور با شکوه در انتخابات دارند و انتظار داریم در این انتخابات هم با حضور حداکثری خود پای صندوق های رای حماسه سیاسی دیگری ایجاد کنند و بیعت دوباره خود را با نظام و رهبری نشان دهند.
**روستای ابولحسن 125 شهید و جانباز تقدیم نظام کرد
در ادامه این همایش امام جمعه روستای ابولحسن گفت: مردم دهستان ابولحسن و 22 روستای این دهستان در اوایل انقلاب اسلامی در ردیف انقلابیون بودند و مردم یک هزار 100 رای 'آری' به جمهوری اسلامی دادند.
ماموستا رحیم عباسی افزود: دهستان ابولحسن در هشت سال جنگ تحمیلی 125 شهید و جانباز شیمیایی تقدیم نظام کرده، سه بار بمباران شیمیایی شده و بارها مورد حمله هواپیماهای بعثی صدام قرار گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: باوجود ناامنی که در این روستا بود مردم در روستا ماندند چراکه نیروهای نظامی و انتظامی در این مسیر عبور می کردند و اعتقاد داشتیم حضور ما در روستا سبب تقویت روحیه این نیروها می شود
ماموستا عباسی به اشاره به مشکلات روستای ابولحسن اظهار کرد: روستای ابولحسن در چهار سال گذشته از خدمات رسانی محروم بوده و جاده زرواو- ابولحسن وضعیت نامناسبی دارد که نیاز به باسازی و آسفالت مجدد دارد.
روستای ابولحسن در 20 کیلومتری بانه و در بخش نمشیر 250 خانوار و حدود 800 نفر جمعیت دارد.
شهرستان بانه با جمعیت 158 هزار نفر در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/6108
**خبرنگار: زینب طلایی/ **انتشار دهنده: امید بهمنی
**گاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNSANANDAJ
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.