احمد فعله گری روز دوشنبه در جریان کلنگ زنی پروژه گاز رسانی به مجتمع روستایی ژیوار در بخش اورامان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: درصد نفوذ ضریب گاز روستایی در استان کردستان هم اکنون 77 درصد و نیم است که از میانگین کشوری بسیار بالاتر است.
وی ادامه داد: امسال پروژه گاز رسانی به 120 روستای استان کردستان در دست اقدام است که با گاز رسانی به این روستاها درصد نفوذ ضریب گاز روستایی در استان به 85 درصد افزایش خواهد یافت که در نوع خود بی نظیر است.
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان اضافه کرد: درصد نفوذ ضریب گاز شهری در استان کردستان 99 درصد است و فقط حاشیه شهرها به دلیل ساخت و سازهایی که وجود دارد، عملیات گاز رسانی به آنها انجام نشده است.
وی به گاز رسانی به منطقه اورامان اشاره کرد و گفت: شرکت گاز استان کردستان در ادامه عملیات گاز رسانی به منطقه اورامان در راستای محرومیت زدایی و توسعه عدالت اجتماعی، گاز رسانی به مجتمع روستای ژیوار شامل روستاهای ژیوار، سلین و بلبر را در برنامه کاری امسال قرار داده است.
وی افزود: برای گاز رسانی به این مجتمع روستایی اعتباری افزون بر 46 میلیارد ریال نیاز است که با اتمام آن 2 هزار و 850 نفر در قالب 760 خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.
فعله گری گفت: برای اجرای پروژه گاز رسانی به این سه روستای منطقه اورامان 18 هزار و 600 متر شبکه گذاری انجام و 760 علمک نیز نصب می شود.
او به پروژه های فعال گاز رسانی در شهرستان سروآباد اشاره کرد و گفت: هم اکنون پروژه گاز رسانی به مجتمع روستای دله مرز شامل روستاهای دلمرز، دل و کولیج در حال اجرا است که امیدواریم در هفته دولت این پروژه افتتاح شود.
فرماندار شهرستان سروآباد نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با تقدیر و تشکر از شرکت گاز استان کردستان گفت: هم اکنون 60 روستای این شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار بوده و عملیات گاز رسانی به چندین روستای دیگر در دست مطالعه و اجرا است.
به گفته علی مفاخری تا پایان سال 97 تمام روستاهای سطح شهرستان سروآباد از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.
به گزارش ایرنا، کلنگ پروژه گاز رسانی به مجتمع روستای ژیوار شامل روستاهای ژیوار، سلین و بلبر با حضور فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان، مسئولین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه بیت المقدس استان کردستان، رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت گاز ایران، مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان، فرماندار، بخشدار اورامان، امام جمعه، شهردار و شوراهای اسلامی شهر اورامان و جمعی از اهالی منطقه به زمین زده شد.
با گاز رسانی به این سه روستای منطقه اورامان شهرستان سروآباد تعداد روستاهای برخوردار از نعمت گاز طبیعی در این شهرستان به 63 روستا افزایش پیدا کرد.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و اورامان، 73 روستای تابعه و 24 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354/6108
**خبرنگار: فرزاد آداک/**انتشار دهنده: امید بهمنی
آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.