به گزارش روز دوشنبه ایرنا امیر قادری که به همراه جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان، برای بررسی وضعیت پروژه های عمرانی به بیجار سفر کرده بود افزود: با مناقصاتی که برگزار شده، احداث 40 کیلومتر راه روستایی دیگر در این شهرستان آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: احداث 20 کیلومتر دیگر هم در دست اقدام است که به این ترتیب درصد برخورداری شهرستان بیجار از راه روستایی از 44 درصد متوسط استانی به 48 درصد خواهد رسید.
وی با بیان اینکه تا دستیابی به 68 درصد متوسط کشوری فاصله داریم ادامه داد: با سفر اخیر رئیس جمهور به کردستان، وعده ایجاد 400 کیلومتر راه روستایی داده شده و مناقصات آن در کل استان در حال انجام است.
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان با احتساب این میزان، به درصد قابل قبولی از راه روستایی در استان و شهرستان بیجار خواهیم رسید و به 180 کیلومتر افزایش می یابد.
قادری به پروژه های محور دیواندره به بیجار، بیجار به زنجان و بیجار به همدان اشاره کرد و گفت: مناقصات این محورها انجام شده و به زودی پیمانکاران، کارهای اجرایی را آغاز خواهند کرد.
وی با بیان اینکه بخشی از اعتبارات مورد نیاز این طرح ها تأمین شده است اضافه کرد: بخشی دیگر نیز در سال جاری تأمین می شود تا شاهد تحولی اساسی در حوزه راه های اصلی این شهرستان باشیم.
در ادامه این بازدید نیز جلسه بررسی مشکلات پروژه های عمرانی این شهرستان در فرمانداری بیجار برگزار شد که در آن معاون عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه پروژه کنارگذر جنوب غربی بیجار بسیار مهم است افزود: مقرر شد تیرهای برق موجود در این مسیر توسط شرکت توزیع برق برداشته شود تا در آینده نزدیک این پروژه مورد بهره برداری قرار بگیرد.
قادری پروژه کمربندی فجر را نیز یک طرح ارزشمند عنوان کرد و گفت: اقدامات عمران شهری در شهرهای استان بسیار مهم است و قاطعانه از شهرداری ها در این خصوص حمایت خواهیم کرد؛ چراکه معتقدیم شهرداریها باید مورد حمایت جدی قرار بگیرند.
معاون استاندار کردستان افزود: تا جایی که امکان داشته این حمایت برای شهرداری های شهرهای استان صورت گرفته است.
قادری گفت:دستگاه های اجرایی هم این نکته را مدنظر داشته باشند که چون شهرداری ها در پیشانی فعالیت های عمرانی هر شهر و استانی هستند، بنابراین باید مورد حمایت جدی قرار بگیرند.
وی اظهار کرد: استان کردستان بیشترین اعتبارات را در حوزه سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور دریافت کرده است.
معاون استاندار کردستان اضافه کرد: البته این قضیه به معنای آن نیست که شهرداری های استان مشکل ندارند، بلکه به شدت نیازمند دریافت اعتبار و توجه بیشتر هستند.
قادری در خصوص قیر مورد نیاز شهرداری ها هم گفت: دولت آماده است از طریق وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی در سال جاری، بیشترین کمک را به تامین قیر مورد نیاز ارائه دهد.
تعیین تکلیف واحدهای مربوط به بنیاد مسکن در شورای مسکن استان، انعقاد تفاهمنامه میان دفتر امور روستایی استانداری و بنیاد مسکن برای هماهنگی بیشتر دستگاه ها، بهره برداری از چند مجتمع آبرسانی روستایی در سال جاری و پیگیری اجرای ماده 27 در خصوص استخر شهرستان بیجار از دیگر مواردی بود که معاون عمرانی استاندار کردستان بر اجرای آنها تأکید کرد.

** اعتبارات شهرداری های بیجار در سال گذشته 100 درصد رشد یافت
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کردستان گفت: مجموع اعتبارات شهرداری های شهرستان بیجار در سال 94 حدود 58 میلیارد ریال بود که در سال 95 به 117 میلیارد و 360 میلیون ریال افزایش یافت که نشان از رشد 100 درصدی اعتبارات اختصاص یافته به این شهرستان دارد.
جمشید اسدی افزود: در سال گذشته یک هزار و 360 تن قیر نیز به شهرداریهای شهرستان بیجار اختصاص یافته است.
کورش مرادی، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان نیز گفت: در سال 95 بودجه عمرانی و جاری دهیاری های شهرستان بیجار، 25 میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است.
بازدید از محور جاده بیجار به همدان، کمربندی فجر و پروژه کنارگذر جنوب غربی بیجار، از جمله برنامه های سفر معاون عمرانی استاندار به بیجار بود.
7355/ 3020
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.