به گزارش خبرنگار ایرنا، اسعد فرهادی روز یکشنبه در نخستین جلسه کمیته پدافند غیرعامل شهرداری سنندج افزود: داشتن اطلاعات یکپارچه شهری بویژه لایه های GIS از تمامی زیر ساخت ها، تاسیسات مراکز پرخطر و زیرساخت های حیاتی و حساس شهر به عنوان یکی از ضرورت های پیش نیاز برنامه های پدافندغیر عامل شهر باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.
وی مرکز مطالعات شهری شهرداری سنندج را مهم ترین واحد برای تدوین طرح های علمی در مصون سازی شهر در مقابل تهدیدات طبیعی و غیر طبیعی عنوان کرد و گفت: این مرکز به عنوان پل ارتباطی بین جامعه دانشگاهی و تحقیقاتی و مدیران اجرایی شهری نقش بسیار مهمی در پیشبرد برنامه ها دارد.
مدیر پدافند غیرعامل شهرداری سنندج همراهی و همکاری دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در مدیریت شهری در تهیه و تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل شهر با شهرداری را تعیین کننده دانست و اظهار کرد: شورای پدافند غیرعامل استان و شهرستان در تحقق این مهم، نقش بسزایی دارند.
وی در ادامه ساماندهی و استفاده چند منظوره از پناهگاه های سطح شهر، در نظر گرفتن نکات پدافندی در مدیریت حمل و نقل درون شهری و داشتن برنامه هایی برای تخلیه اضطراری شهر و همکاری در تعیین و آماده سازی مکان های اسکان موقت را بخشی از برنامه های در دست اقدام حوزه پدافند غیرعامل شهرداری اعلام کرد.
فرهادی با اشاره به گستردگی حوزه فعالیت های شهرداری و درگیری مدیران و کارشناسان شهرداری با مسایل و مشکلات روزمره شهری گفت: هیچگاه این کارهای روزمره مانع برنامه ریزی و انجام طرح هایی برای مصون سازی شهر در مقابل رویدادهای طییعی و انسان ساز نشده است.
اطلاع رسانی و تلاش در تبیین برنامه های سازمان پدافندغیرعامل در سطح جامعه و توجه بیشتر به آموزش همگانی برای همراهی و همسویی بیشتر شهروندان با سیاست های سازمان را موضوع بسیار مهم عنوان کرد.
مدیر پدافندغیرعامل شهرداری سنندج اظهار کرد: انتظار می رود حوزه فرهنگی، روابط عمومی و سازمان زیبا سازی شهرداری در امر آموزش عمومی و بهره گیری از فضای رسانه ای و تبلیغات محیطی، همراهی بیشتری با برنامه های شورای پدافند غیر عامل استان داشته باشند.
شهر سنندج با حدود 500 هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.
7348/6108
**خبرنگار:افسانه گلباغی /** انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.