به گزارش خبرنگار ایرنا، مدرس قرآن و معارف اسلامی دانشگاه زاهدان در این آیین گفت: آنگونه که در قاموس‌نامه معارف دینی و به ویژه در کتاب نهج‌البلاغه امیرالمومنین مشاهده می‌شود، گمنام بودن یکی از ویژگی‌های اهل ایمان و تقوی است که خالصانه جان خود را برای حفظ کیان و آیینشان در طبق اخلاص گذاشتند.
مهدی کامبوزیا با بیان اینکه گمنام‌بودن نه فقط در عرصه حیات، بلکه در عرصه ممات نیز، تعریفی نو دارد افزود: بر مبنای آیات قرآنی، مقام شهید و شهادت را هم سطح مقام پیامبران و اولیای خدا قرار داده‌اند.
وی در ادامه خطاب به دانشجویان اظهار کرد: جامعه نیاز به حرکت و پویایی دارد، از سختی و مشکلات نهراسید این راه به راحتی هموار نشده است، حکومت جمهوری اسلامی آرزوی بزرگان نظام بوده است لذا در حفظ و نگهداری و صیانت از آن خاضعانه بکوشید.
این مدرس قرآن و تعالیم اسلامی دانشگاه زاهدان افزود: انقلاب اسلامی با مجاهدت شهیدان گمنامی که جز استخوان‌هایشان چیزی از جسمشان نمانده، اما عظمت، شکوه غیرت و روحشان دنیا را فراگرفته است، به بار نشسته است.
وی با بیان اینکه شهادت اوج تعالی انسان است، گفت: شهادت به معنای کشته‌شدن و جهاد در راه خداست، شهیدان مقاومت و پویایی جامعه را تضمین و به آن ظرفیت روحی می‌بخشند.
به گفته وی پرمحتواترین عنوان در راستای تکامل انسان، از دیدگاه متون اسلامی واژه 'شهید' است.
این آیین به مناسبت چهارمین سالگرد دفن شهدای گمنام دانشگاه کردستان و به همت جامعه اسلامی دانشگاه برگزار شد.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
**گاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNSANANDAJ
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.