به گزارش ایرنا، پرویز کولانی در همایش تحقق اهداف گروه های خودیار در طرح تأمین مالی خرد در شهرستان قروه افزود: عزم مسئولان حل مسائل و مشکلات جامعه بوده و یک مدیریت صحیح می تواند بسترها و شاخص های اقتصادی، تولید و اشتغال را توسعه دهد.
به گفته وی در حال حاضر تعریف اصلی از تولید، اشتغال و سرمایه گذاری مورد غفلت واقع شده است و یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری در همین راستا است و این امر اهمیت موضوع نگاه مسئولان نظام حل این دغدغه مردم است.
کولانی افزود: تعریف درستی از تولید،اشتغال و سرمایه گذاری در جامعه وجود ندارد اگر نگاه ما به این موضوعات باشد موضوعات مهم و اساسی تر توجه به اشتغال خرد و ترویج فرهنگ کارآفرینی برای ایجاد اشتغال پایدار فراموش می شود.
وی گفت: برای اشتغال جوانان باید تعاملی بین بانک ها و مدیران دستگاه های اجرایی باشد و کوتاهی در این زمینه ظلم در حق مردم است و بیکاری باعث رواج آسیب های اجتماعی از قبیل طلاق،اعتیاد و خود کشی می شود چرا که تولید و اشتغال از راهکارهای اساسی برای حل این معضل است.
کولانی با تاکید به اینکه مسئولان به عنوان سفیران کار،تولید و اشتغال سهمی در اقتصاد خرد و مشاغل خرد دارند افزود: فرهنگ کار و نگاه به اشتغال از جانب مسئولان و متقاضیان باید تغییر یابد که کار فقط در ارگان های دولتی پشت میز نشینی،استخدام در شرکت های خصوصی نیست.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی کردستان نیز گفت: 750گروه خودیار با عضویت 12 هزار نفر در طرح تأمین مالی خرد در استان کردستان با همکاری سه ارگان از جمله بانک کشاورزی،سازمان بهزیستی و موسسه تاک فعالیت می کنند.
محسن شجاعی از پرداخت 120 میلیارد ریال تسهیلات بانکی در سطح استان خبر داد و افزود: تسهیلات بدون وثیقه و ضامن به اعتبار گروه پرداخت می شود.
به گفته وی طرح تامین مالی خرد در راستای توانمند سازی جامعه و شرایط زندگی اشتغال خرد است.
شجاعی افزود: در شهرستان قروه 160 گروه خودیار با عضویت 2 هزار و 866 نفر، سه مجری و 9 تسهیل گر است که از 120 میلیارد ریال پرداخت تسهیلات بانکی در کردستان 33 میلیارد ریال در مراحل اول،دوم و سوم پرداخت شده است.
وی گفت: شهرستان قروه نخستین شهرستان در سطح استان است که طرح تأمین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی اجراء می شود.
قروه در 90 کیلومتری شرق سنندج واقع شده است.
7345/ 3020
**خبرنگار:سارا صالحی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.