به گزارش خبرنگار ایرنا، نخستین کارگاه تولید قارچ خوراکی 'وکیا تک' با سرمایه گذاری بخش خصوصی با تولید سالانه 400 تُن قارچ خوراکی در شهر آرمرده بانه شروع به فعالیت کرد.
مدیر این کارخانه روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، گفت: در سال 83 اقدام به گرفتن مجوز کارگاه تولید قارچ خوراکی کردم و در سال 95 پروانه بهره برداری را دریافت کردم و هم اکنون این کارخانه با تولید سالانه 400 تن قارچ خوراکی به بهره برداری رسیده است.
مصطفی موسی زاده افزود: این کارگاه تولیدی برای 30 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده که 20 نفر از کارگران این کارگاه بانوان، که تعدادی ای آنها زنان سرپرست خانواده هستند.
وی کل هزینه های ایجاد این کارگاه تولیدی را بیش از 30 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار کرد: این کارگاه تولیدی با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات به صورت بلاعوض، 2 میلیارد و 70 میلیون ریال به صورت وام صفر درصد و 15 میلیارد ریال هم تسهیلات با 18 درصد به بهره برداری رسیده است.
موسی زاده ادامه داد: مساحت این کارگاه 6 هزار 700 متر مربع از طریق منابع ملی تامین شده که شامل 13 سالن تولید قارچ،‌ سالن بسته بندی و سرد خانه، دفتر مدیریت، اتاق کارگری ویژه خانم ها و آقایان است.
وی گفت:‌ با توجه به اینکه این طرح با قیمت سال 91 ارزیابی شده از بانک کشاورزی درخواست می کنیم که بار دیگر این طرح را با قیمت واقعی روز ارزیابی کند.
این کارخانه تولیدی در شهر آرمرده واقع شده که با توجه به ظرفیت تولید کارگاه امکان صادرات برای اقلیم کردستان فراهم است که باید در این زمینه اقدام شود.
شهر آرمده که معرف به شهر اختیارالدین ها است یکی از شهرهای اقماری شهرستان بانه 2 هزار و 500 نفر جمعیت دارد.
شهرستان بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/ 3020
**خبرنگار: زینب طلایی/ **انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
**گاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNSANANDAJ
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.