سردار خندانی شامگاه پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به سابقه خانه های استیجاری و قانون گریزی که بعضی از افراد سود جو در این زمینه و طبق بررسی های انجام شده از طرف شورای عالی گردشگری مجوز خانه های استیجاری بانه لغو شد.
وی اضافه کرد: مالکان بعضی از منازل استیجاری طبق برنامه و نرخ تعیین شده عمل نکردند و دید کوتاه مدت به این موضوع داشتند در بعضی مواقع از شرایط پیش آمده سوء استفاده و قانون شکنی می کردند.
خندانی افزود: وجود خانه های استیجاری سبب شده بود که اجاره مسکن در بانه به صورت افسار گسیخته روز به روز افزایش یابد که این امر تبعات منفی برای شهروندان در پیش داشته است.
وی گفت: این تصمیم با حضور شورای امنیت گردشگران بانه و حراست اداره کل میراث فرهنگی استان نهایی شد و از اول اردیبهشت ماه این تصمیم اجرای می شود.
این مسئول با اشاره به تامین زیرساخت های گردشگری در بانه افزود: هم اکنون زیر ساخت های گردشگری در بانه تامین شده و فضا برای اسکان شبانه یک هزار و 200 نفر مسافر شب خواب فراهم شده است.
وی با اشاره به وجود هفت هتل یک ستاره تا پنج ستاره، هفت مهمان پذیر و هتل آپارتمان در بانه اظهار کرد: در سال جاری یک هتل آپارتمان با 60 واحد استیجاری به بهره برداری می رسد که نیاز شهرستان و امنیت گردشگران را تامین می کند که این واحدها با قیمت های مناسب برای اسکان شبانه در اختیار گردشگری قرار می گیرد.
خندانی تاکید کرد: در راستای حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در سال جاری مجوز برای خانه استیجاری صادر نشده و مجوز همه خانه های استیجاری از اول اردیبهشت ماه لغو می شود.
وی به کاهش 30 درصدی مسافر در سال جاری اشاره کرد و گفت: در سال جاری ورود گردشگران در بانه 30 درصد کاهش داشته که یکی از دلایل حذف خانه های استیجاری کاهش محسوس مسافر است که نیازی به وجود خانه استیجاری نداریم و در شرایط بحرانی چند سالن ورزشی و مدرسه در اختیار گردشکران قرار می گیرد.
وی از شهروندان درخواست کرد در زمینه کنترل خانه های غیرمجاز استیجاری همکاری کنند و در صورت که مالک خانه های استیجاری از این قانون تبعیت نکنند مراتب را به ما اطلاع دهند و طبق قانون به آنها رفتار می شود.
در بانه بیش از 100 خانه استیجاری با مجوز اقدام به اسکان مسافران شب خواب می کردند که هم اکنون مجوز همه این خانه های استیجاری لغو شده است.
شورای عالی گردشگری شامل فرمانداری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،شهرداری، صنعت، معدن تجارت، تعزیرات، دادگستری، نیروی‌های نظامی و انتظامی است و ریاست این شورا بر عهده فرماندار است.
شهرستان بانه با جمعیت 158 هزار نفر در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است
7469 /3020
**خبرنگار: زینب طلایی/**انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
**گاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNSANANDAJ
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.