به گزارش ایرنا سید محسن علوی در حاشیه برگزاری این تور در خانه کُرد سنندج افزود: این تور برای معرفی بیشتر و شناساندن جاذبه های طبیعی، تاریخی، طرح های مختلف گردشگری، صنایع دستی و سایر پتانسیل های کردستان برنامه ریزی شده و 16 خبرنگار و عکاس امروز 31 فروردین تا 2 اردیبهشت در استان حضور خواهند داشت.
وی با مهم خواندن معرفی پتانسیلها و توانمندیهای کردستان توسط اصحاب رسانه در سطح کشور اضافه کرد: تهران از بازارهای هدف کردستان برای فروش صنایع دستی و گردشگری( گردشگران ورودی) است و بر همین اساس این تور رسانه ای اهمیت آن را برای استان بیشتر می کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان ادامه داد: این تور رسانه ای با حضور خبرنگارانی از فاینشنال تریبون، ایسنا، فارس، خبرآنلاین، آنا، شرق، ایران، فرهیختگان، تسنیم و میراث آریا برگزار می شود که جای بسی خرسندی است که می توانیم با حضور آنان این خطه از کشور را به مردم مناطق دیگر کشور بشناسانیم.
علوی افزود: اقدامات بسیار خوبی از سوی سازمان مرکزی برای توسعه حوزه های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با هماهنگی رئیس و روابط عمومی سازمان برنامه ریزی شده لازم است کردستان از سوی مسئولان بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا همپای سایر استان های کشور در رقابت های اقتصادی و فرهنگی حضور داشته باشد.
گفت: تعامل سازنده مسئولان و کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی کردستان با روسا و مدیران سازمان میراث فرهنگی کشور طی این مدت، یک نقطه قوت بسیار مهم برای استان بوده، که امید است این تعامل همچنان ادامه داشته و روز به روز، تا رسیدن به اهداف عالی تداوم داشته باشد.
استان کردستان دارای یک هزار و 519 اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی است و هم اکنون 828 مورد از این تعداد شامل 763 اثر تاریخی، هشت مورد میراث طبیعی، 49 مورد میراث معنوی و هشت مورد میراث منقول است.
طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 1395، جمعیت کردستان یک میلیون و 603 هزار و 11 نفر است که از این تعداد 70.8 درصد در مناطق شهری و 29.2 درصد هم در مناطق روستایی استان ساکن هستند.
3034/ 3020
**خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشاردهنده: عیدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.